ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

דיווח: מטוסי חיל האוויר הפציצו מתקן בלבנון

מקורות זרים: חיל האוויר הפציץ במזרח צור • מקורות לבנונים: הותקף מתקן האזנה שנחשף על-ידי החיזבאללה • שר החוץ הלבנוני: "ישראל נוקטת בטרור נגד שכנותיה"

מטוסי חיל האוויר
מטוסי חיל האוויר

רשת 'סקיי ניוז' בשפה הערבית, דיווחה אמש (א) על פיצוץ במזרח העיר צור שבדרום לבנון.

עדי ראייה שהיו במקום טענו, כי פיצוץ עז נשמע עד לעיירות הסמוכות לצור, באזור בשם חלוסיה, בו פועלים הכוחות הבין-לאומיים הפרוסים במדינה.

מקורות לבנוניים טענו, כי בזמן הפיצוץ חגו מעל האזור מטוסים של חיל האוויר הישראלי. כוחות חיזבאללה כיתרו את מקום הפיצוץ, וסיורים של צבא לבנון הוזעקו גם הם לזירה. על פי דיווח אחר בלבנון, מטוסי חיל האוויר הישראלים תקפו מתקן האזנה שנחשף.

שר החוץ הלבנוני עדנאן מנצור מחה על התקיפה הישראלית בארצו. הוא כינה את התקיפות בארצו ובסוריה אקט של אגרסיביות כנגד לבנון. מנצור אף קרא לחרם דיפלומטי וכלכלי על ישראל. "עלינו לעמוד כנגד ההתקפות במעשים ולא רק בהצהרות גינוי".

אתר 'כלאם אחבר' דיווח, כי שר החוץ הלבנוני אמר לפני צאתו לכינוס המדינות המוסלמיות בקהיר, כי מאז הקמת ישראל ועד היום, היא נוקטת פרקטיקה של טרור ותקיפות חוזרות ונשנות – לא רק נגד ארצו, אלא נגד כל עמי האזור, המדינות השכנות וריבונותן.

כמו כן הוסיף השר הלבנוני הבכיר, כי התקיפה הישראלית, לדבריו, נגד סוריה, מהווה תוקפנות נגד לבנון, מכיוון שישראל חדרה לשטחה האווירי וממשיכה לעשות זאת מדי יום.
לבנון חיל אוויר הפצצה נשק חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד