כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הגר"ז מלמד לתלמידיו: הרב פירון אינו רב רפורמי

הגר"ז מלמד, מבכירי רבני הציונות הדתית, מבקש למתן את תלמידיו ביחס לח"כים החדשים - הרב שי פירון ואלעזר שטרן: "צדדים חיוביים רבים" • ומה המתווה שלו לשוויון בנטל?

מציג פתרון לשוויון בנטל, הרב מלמד
מציג פתרון לשוויון בנטל, הרב מלמד



על רקע הניסיונות לכרות ברית בין גדולי התורה של יהדות התורה לבין רבני הציונות הדתית - כדאי להציץ לדברים שאמר הגאון רבי זלמן מלמד, מגדולי הרבנים של הזרם התורני בציבור הדתי- לאומי("החרד"לניקים").

אתר NRG מדווח על דברים שאמר הרב בישיבתו - ישיבת בית אל - לתלמידים. בהתייחסו לעובדה כי שליש מחברי הכנסת החדשה הינם דתיים, ביקש מהם לא ש"להוציא מחוץ לגדר" חברי כנסת שהחליטו להתמודד במפלגות מרכז-שמאל דוגמת אלעזר שטרן (התנועה) והרב שי פירון (יש עתיד).

"הרב שי פירון הוא נציג בכנסת וכנראה שדעותינו חלוקות. עם זאת יש לנו הרבה במשותף", אמר. "אנחנו נתפלל יחד במניין והוא עוסק בתורה, מלמד ומחנך. זוהי מידת חסד מיוחדת. צריך להבין שכל אחד עוסק בצד שונה של המצוות לפי תכונתו ומהותו הפנימית. אבל אין ספק שהצדדים החיוביים שלו הם רבים וגדולים".

עוד אמר, כי הוא שמח על כך שהרב פירון נמצא ביש עתיד כיוון שכך לא יוכלו לצאת נגד התורה והאמונה: "אפשר שהם יוצאים כנגד תלמידי ישיבה ואומרים שהם לכאורה בטלנים ומשתמטים מהצבא, אבל לא כנגד התורה והאמונה בכללותה. לכן אני רואה זאת כחלק מההתפתחות הכללית".

"הרב פירון אינו 'רב מטעם', לא מדובר כאן על רב רפורמי", הבהיר. "הם צריכים להתכופף אליו, הם לא יכולים לצאת כנגד היהדות בעצמה".

מתווה הרב מלמד לשוויון בנטל

באתר ערוץ 7 הציג ראש הישיבה בבית אל, הגאון רבי זלמן מלמד, את המתווה שלו לפתרון סוגית גיוס בני הישיבות, הכוללת שמונה סעיפים. רוח ההצעה מצדדת במתן פטור לכל מי שעדיין לומד בישיבה, אך כשייצא לעבוד יחוייב במיסים נוספים - כתחליף לשירות הצבאי שלא עשה.

את המתאימים שיישארו בישיבה ובכולל לשנים ארוכות, מבקש הרב לתגמל עוד יותר מהיום.

1. הצבא יקבל את המתאימים. המתגייסים יהיו בעלי מוטיבציה גבוהה לשרת וכך הצבא יהיה יותר אכותי וקטן יותר כמותית. המשרתים בצאתם לאזרחי יזכו בהקלות במס ובהטבות נוספות.

2. כל המשתמטים מהצבא שאינם בני ישיבות וכן בני המיעוטים שאינם משרתים - ישאו גם הם בנטל הכספי.

3. רבים מבני הישיבות שאינם מתאימים ללימוד ממושך בישיבה, ושאינם מתאימים לשרות צבאי, יצאו ללמוד מקצוע, ישתלבו בעבודה - וזה יהיה לטובתם ולטובת הכלל.

4. אלו שישארו בישיבות לשנים רבות וילמדו בשקידה, יתוגמלו יותר מהיום.

5. לומדי התורה כל עוד שאינם עובדים ולא חייבים במסים בכלל - לא יחויבו במס המדובר. אך בצאתם לעבוד הם ישלמו מסים גם תמורת השרות הצבאי.

6. הצבא יקים מסגרות נוספות שיאפשרו לחייל החרדי והדתי להתגייס, ללא חשש לפגיעה רוחנית.

7. משרד החינוך והצבא יפעלו בקרב הנוער ויחנכו לתפיסה שהשרות הצבאי הוא ערך חשוב ומועדף לכל אלו המתאימים לשרות.

8. על הכול לחנך שהשרות הצבאי הוא מצווה מדאוריתא, מצווה להגן על עם ישראל ועל ארץ ישראל .
מלמד זלמן שי פירון שוויון בנטל מתווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד