כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מנכ"ל פלאפון: לא הייתה מתקפת סייבר

גיל שרון, מנכ"ל חברת פלאפון, הבוקר: "עדיין מאוד מוקדם לחשוב על פיצויים ללקוחות" • "אנחנו עדיין לא יודעים מה גורם התקלה" • תקשר עם אנשים באמצעות הווטאספ

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

מאות אלפים שניסו לחייג אמש (א') לחבריהם המחזיקים במכשיר סלולר של חברת פלאפון, שמעו הודעה מוקלטת המבשרת: המינוי אליו חייגת אינו זמין. בסביבות השעה 19:00 החלו להגיע תלונות מלקוחות החברה שלא הצליחו להוציא ולקבל שיחות או מסרונים.

רק בסביבות השעה 23:00 התחילו להישמע בחדר הבקרה של חברת הסלולר צפצופים ראשוניים, המבשרים על שיחות והודעות נכנסות. הרשת החלה לחזור לעצמה ועד חצות היא כבר טופלה במלואה.

גיל שרון, מנכ"ל חברת פלאפון, אמר הבוקר ל'גלי צה"ל' כי לא ניתן לדעת כמה לקוחות ניזוקו עדיין. "נלמד ונחקור את מקור התקלה", אמר שרון, "עדיין מאוד מוקדם לחשוב על פיצויים ללקוחות. נדון בזה היום, אבל קודם נחקור את מקור התקלה".

לדבריו, בחברה שוללים לחלוטין את האפשרות שמדובר במתקפת סייבר. "לא זיהינו כל חשד לחדירה כזו. ככל הנראה הצלחנו לאתר את הרכיב ברשת שהייתה בו תקלה, ומכיוון שלכל הרכיבים יש גיבוי, היה אפשר להמשיך את פעילות הרשת. אנחנו עדיין לא יודעים מה גורם התקלה, אבל מזהים את האזור שלה", אמר.

"התקלה זוהתה על ידי מרכז בקרת הרשת של פלאפון בערב. במשך כשלוש וחצי שעות רשת הדיבור והמסרונים כמעט והייתה משותקת. התהליך שבוצע על ידי מהנדסי החברה ויצרניות הציוד היה של איור ואלימינציה של רכיבים".

במהלך השיחה עמו הוא סיפר כי הוא בעיקר תקשר עם אנשים באמצעות תוכנת הווטאספ, כפי שנהגו אתמול מאות אלפי הלקוחות.
פלאפון תקלה ווטסאפ בקרת רשת רשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד