כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

טריז בין לפיד לבנט? נתניהו מבטיח הליך מדיני

בשיחה שקיים נתניהו עם שר החוץ החדש של ארה"ב, הוא אמר: מעוניין להניע תהליך מדיני מפוכח ואחראי • ניסיון לתקוע טריז בין יו"ר יש עתיד ויו"ר הבית היהודי?

נתניהו ופרס. צילום: לע"מ
נתניהו ופרס. צילום: לע"מ

בשיחה שקיים עם שר החוץ החדש של ארה"ב, ג'ון קרי, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הממשלה החדשה בראשותו תהיה מחויבת לשלום וכי הוא מעוניין להניע תהליך מדיני מפוכח ואחראי.

יתכן שנתניהו אומר את הדברים גם בלעדי המצב הפוליטי הקשה אליו נקלע. אחרי הכול ברור כי ממשלת אובמה החדשה תעשה הכול כדי ללחוץ על ממשלת נתניהו החדשה בכיוון המדיני. יחד עם זאת, קשה להשתחרר מהתחושה כי מטרת ההכרזות היא גם לתקוע טריז בגלגלי הסיכומים המוקדמים של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על "הליכה יחד לקואליציה ו/או לאופוזיציה".

כבר ביום שישי, מיד לאחר שהושבע לתפקידו, התקשר קרי לנשיא המדינה שמעון פרס. השניים שוחחו אודות תוצאות הבחירות בישראל, על חידוש תהליך השלום, ובנושאים שונים הקשורים במזרח התיכון.

בהמשך התקשר קרי גם לנתניהו, ואחר כך גם ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לדברי נביל אבו רדינה, דוברו של אבו מאזן, סיפר קרי בשיחתו, כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה מתעניין מאד בתהליך השלום ומודע לבעיות הכלכליות שעומדות בפני העם הפלסטיני. לדברי אבו רדינה, שר החוץ החדש של ארצות הברית אמר כי יגיע לאזור לשיחות נוספות עם אבו מאזן, אך טרם נקבע תאריך לביקור כזה.

האם תוכל מפלגתו של בנט להוות חלק מקואליציה שתקדם את תהליך מדיני? קשה להניח כך.
גון קרי שמעון פרס בנימין נתניהו יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד