כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

כינוס 'המועצות'? בינתיים רק 'המועצת' של אגו"י מתכנסת

המאמצים לאיחוד מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל עם זו של דגל התורה הניבו עד כה רק כינוס נפרד של אגו"י • יתקיים, כפי המסתמן, ביום ד' במלון ויז'ניץ

האדמו"רים מויז'ניץ וערלוי
האדמו"רים מויז'ניץ וערלוי

המאמצים לאיחוד מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל יחד עם זו של דגל התורה הניבו, נכון לעכשיו, רק כינוס של מועצת גדולי התורה של אגו"י - שיתקיים בנפרד.

על פי המסתמן, תתכנס 'המועצת' כבר ביום רביעי הקרוב במלון ויז'ניץ בבני-ברק, כאשר בראש 'המועצת' יעמדו האדמו"ר מגור והאדמו"ר מויז'ניץ.

'המועצת' תכלול, כפי המסתמן, את האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, ערלוי, צאנז, סערט-ויזניץ, סלונים, באיאן, אלכסנדר, מודז'יץ, סאדיגורא - כאשר במקביל נעשים ניסיונות לצרף אדמו"רים וגדולי תורה נוספים. המועצת תתנהל במשותף וללא נשיא, כפי שהיה נהוג בעבר - אז כיהנו האדמו"רים מגור ומויז'ניץ כנשיאי המועצה.

את תפקיד ה'מזכיר' צפוי לקבל הרב מרדכי שטרן, השליח שתפר את המהלך, ואשר בעצם החל כבר את תפקידו לפני הבחירות בהחתמת גדולי ישראל על ה'קול קורא' למען רשימת יהדות התורה.

עוד בנושא:
אחרי שנות שיתוק • ה'מועצת' של אגו"י תתכנס

הנושא הראשון שיעלה לדיון בישיבת המועצת תהיה שאלת הצטרפות יהדות התורה לממשלה, תנאי הסף להצטרפות והקווים האדומים אותם לא יהיה ניתן לעבור. החלטת המועצת תועבר אל הגראי"ל שטיינמן ומועצת גדולי התורה של דגל התורה - לקבלת החלטה משותפת.

באשר לכינוס מועצת גדולי התורה של דגל התורה - עדיין לא נקבע מועד. מה שברור הוא כי הכינוס שיתקיים ביום רביעי לא יהיה כינוס משותף, וזאת בניגוד לפרסומים אינטרסנטיים בנושא.

מיד לאחר הכינוס ינסו גורמים בכירים להביא לכינוס משותף גם עם מועצת גדולי התורה המחודשת של 'דגל התורה', בנשיאות הגראי"ל שטיינמן. אך חשוב להדגיש כי כרגע עדיין אין כל צפי למועד של כינוס שכזה.
יהדות התורה מועצת גדולי התורה אגודת ישראל דגל התורה כינוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד