י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החל המו"מ • "הרבנים לא יסכימו לשום מתווה גיוס"

היום השני של המו"מ הקואליציוני: צוות המו"מ של הליכוד-ביתנו נפגש עם ליצמן, גפני ופרוש • ליצמן התעניין האם מפלגות אחרות פסלו שותפות עמם, ונענה בשלילה • תמונות

החל המו"מ • "הרבנים לא יסכימו לשום מתווה גיוס"
משה גולדשטיין

היום השני של השיחות הקואליציוניות בכפר המכביה: צוות המשא ומתן של הליכוד-ביתנו נפגש היום בצהריים עם צוות המו"מ של יהדות התורה, שכלל את סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, והח"כ המיועד מאיר פרוש.

הצדדים דנו בשאלות שעל סדר היום. נציגי יהדות התורה הביעו את דאגתם מהמצב הביטחוני והחברתי-כלכלי ודנו בשאלת השיוויון בנטל.

במהלך הפגישה יהדות התורה הבהירה את עמדותיה והדגישה את הצורך של חיזוק עולם התורה מחד, ושאיפה לשוויון של כל אזרחי ישראל כולל אזרחיה הערבים, נציגי יהדות התורה הדגישו כי הרבנים לא יסכימו בשום מצב למתווה גיוס או יעדים כלשהם, אך הבהירו כי הם רוצים דיחוי רק לבני הישיבות. בין השאר ציינו כי לפי נתוני ועד הישיבות מידי שנה כ-5,000 בחורים עד גיל 28 מפסיקים את לימודיהם. כמו כן נדונו סוגיות משילות ועצמאות החינוך החרדי.

ביהדות התורה הדגישו גם את המחמאות שקיבלו על פעילותם בכנסת האחרונה, ועל כך שלא היו סקטוריאליים, גילו נאמנות ולויאליות, למרות שהליכוד לא משדר לויאליות בחזרה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התעניין האם המפלגות השונות פסלו ישיבה עם המפלגות החרדיות בקואליציה, ונציגי הליכוד ענו כי התשובה שלילית, אך דרשו שיתקבל מתווה בנושא השוויון בנטל. נציגי יהדות התורה ציינו כי הם מצפים לשמוע דרישה דומה על שוויון בנטל גם מהערבים.

הצדדים קבעו להיפגש בקרוב, על מנת לקדם את המו"מ ביניהם.

בשיחה עם עיתונאים אמר ליצמן, כי "אין ספק שנושא השוויון בנטל הוא הנושא המרכזי שילווה את תקופת המו"מ הקואליציוני. אבל אין לי כוונה להכנס לפרטי השיחות הקואליציוניות בנושא".

גפני אמר: "כדאי מאוד לראש הממשלה לדאוג שש"ס ויהדות התורה יהיו בקואליציה הבאה". כשנשאל האם יהדות התורה תוכל לקבל את עיקרון המכסות בחוק השוויון בנטל - ענה בתקיפות: "אין דבר כזה שמישהו אצלנו יתמוך במכסות".

צוות המו"מ של הליכוד ביתנו נפגש בהמשך עם צוות המו"מ של מפלגת התנועה, ולאחריה תתקיים פגישה עם צוות המו"מ של קדימה. לאחר פגישתם עם נציגי התנועה נמסר: "הצוותים נפגשו ודנו בסוגיות המהותיות לקראת הרכבת הממשלה הבאה. התנועה הדגישה את חשיבות התהליך המדיני והתנעתו בהובלתה של ציפי לבני. כמו כן דנו הצדדים בסוגיות שוויון בנטל, כלכלה וחברה, וקבעו להיפגש בהקדם להמשך המו"מ".













מו''מ קואליציה גפני ליצמן פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד