ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כדאי להיות ח"כ: משכורות עתק והטבות

120 ח"כינו ידעו היטב על מה הם נלחמים: משכורת מכובדת, תקציבי בונוס שונים ומשונים, לשכה מצוידת היטב, עוזרים בשכר ונסיעות לחו"ל • רשימת ההטבות לנבחר

ספסלי המליאה. צילום: יצחק לב ארי
ספסלי המליאה. צילום: יצחק לב ארי

עשרות ח"כים חדשים ימלאו בכנסת הקרובה את שורות המליאה, הם נאבקו, נלחמו, השפיעו ועשו הכל כדי להגיע לשם. אך האם התגמול אכן משתלם כל כך?

ובכן, שכרו של ח"כ עומד על 38,250 שקלים ברוטו לחודש, נוסף על כך, מקבל כל ח"כ רכב חכור לפי בחירתו, מתוך שש אופציות מוצעות. לרשות הח"כים עומד גם תקציב שנתי של 68 אלף שקלים למה שמוגדר כ"יצירת קשר עם הציבור", בתקציב זה הם רשאים לשכור לשכה פרלמנטרית מחוץ לכנסת, לרכוש מחשב נייד, ריהוט וכדומה.

כמו כן, זכאים ח"כינו להחזר הוצאות ביגוד בסך של 4,250 שקלים לשנה, וסכום זהה עבור לימודי שפות זרות. הח"כים זכאים למכשיר טלפון נייד בתקציב של 27,500 שקלים לשנה, למנוי על שני עיתונים, החזר על הוצאות של שני מכשירי טלפון בביתם (אחד מהם משמש כפקס), לאש"ל של 103 שקלים ליום (ביום בו שהו שעות ארוכות בכנסת) ולמשלוח של 15 אלף דברי דואר בשנה.

הח"כים גם יכולים לנסוע לחו"ל לעיתים קרובות. אם יטוסו במשלחת פרלמנטרית - הנסיעה והשהות בחו"ל ימומנו על ידי הכנסת, אולם גם אם ייצאו לשליחות הסברה רשמית, משרד החוץ הוא זה שיממן את הטיסה והשהות. הח"כים גם מקבלים הזמנות למכביר לביקורים בחו"ל ממדינות זרות, ארגונים בינלאומיים, ארגונים יהודיים וכדומה.

כל ח"כ מקבל במשכן הכנסת לשכה בת שני חדרים, הכוללת שירותים ומקלחת צמודים. החדרים בלשכה מרוהטים, ויש בהם שלושה מחשבים נייחים ומדפסת. לאחרונה הוחלט לצייד את החדרים גם במקרר מיני-בר ובמסך טלוויזיה בגודל 32 אינץ'.

לכל ח"כ יש שני עוזרים פרלמנטריים (ראשי ועדות זכאים לשלושה עוזרים). שכרם של העוזרים נע בין 8,350 ל-9,500 שקלים. בקיצור, לא רע להיות ח"כ.
ח''כים משכורת רכב סלולר חו''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד