כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ללכת על בטוח • זהירות: מדרכות מסוכנות

מבדיקת 'אור ירוק' עולה, כי המדרכות כבר מזמן אינן נחלתן הפרטית של הולכי הרגל • תשתית לקויה, תאי טלפון, פחי אשפה וכלי רכב חונים, מסכנים את מי שנמצא על המדרכה

ללכת על בטוח • זהירות: מדרכות מסוכנות

מקובל לחשוב כי המדרכה היא המקום הבטוח עבור הולכי הרגל. כל רובדי האוכלוסייה משתמשים במדרכה לצרכי הליכה. ילדים קטנים, קשישים הנעזרים במתקני ניוד שונים, יש כאלה הדוחפים עגלות ילדים ונכים המפלסים דרכם במדרכה.

לעיתים רבות מפגעים שנמצאים על המדרכה יוצרים מצבי סיכון שונים, עבור הולכי הרגל והמשתמשים האחרים במדרכות.

בבדיקה שנערכה על ידי עמותת "אור ירוק", והמכללה הישראלית לביטחון וחקירות ,עולה כי קיימים מספר אפיונים מרכזיים של ליקויים במדרכות.

ליקוי המדרכה בשל תשתית לקויה- לעיתים הליקוי הוא באופן זמני ולעתים קבוע. המכשולים יכולים להיות פחי אשפה, תאי טלפון, צמחיה שמפריעה להולכי הרגל, או סתם מדרכה שבורה ולא תקינה. בנוסף, עמודי החשמל, או שלטים ותמרורים המוצבים על המדרכה ללא בולטות או ללא צביעה מיוחדת, מהווים סכנה מחשש כי הולכי הרגל לא ישימו לב למכשולים ויתקלו בהם, במיוחד בשעות החשיכה.

ליקוי נוסף אך חוקי, הוא חניית כלי רכב על המדרכה, כאשר הסכנה היא שכלי הרכב חוסמים את שדה הראיה, במיוחד עבור ילדים קטנים ונמוכים, ובנוסף, גורמים לנהגים להיות מופתעים מהולכי הרגל שחוצים את הכביש.

כל המפגעים הללו גורמים להולכי רגל לרדת מהמדרכה אל הכביש, ולמעשה להסתכן בפגיעה מכלי רכב. מדרכות שאינן תקינות מקשות ומסכנות את מי שהולך עם עגלת ילדים, רוכבי אופניים או קשישים, שעלולים למעוד מהתשתית הלא בטוחה.

מעמותת 'אור ירוק' נמסר: "על הרשויות המקומיות להשקיע תקציבים כדי לשפר את המדרכות, על מנת לעשותם למקום בטוח עבור הולכי הרגל. על המדרכה להיות נקייה מכל מפגעים ומכשולים שעלולים לפגוע בהולכי הרגל."











מדרכה אור ירוק פגמים ביקורת תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד