כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הרב דרורי נגד בנט: "אם לא תישמע לנו זו סוף דרכך"

הרב צפניה דרורי, רבה של קרית שמונה מזהיר: "אם בנושא הגיוס נפתלי בנט יחליט לבד, זה יהיה סוף דרכו הפוליטית" • "בשום אופן אי אפשר שמישהו מהם יעשה הסכמים"

הרב צפניה דרורי. צילום: ויקיפדיה
הרב צפניה דרורי. צילום: ויקיפדיה

עימות ראשון בין רבני הציונות הדתית לבין נפתלי בנט: הגאון רבי צפניה דרורי, מבכירי הרבנים ב'תקומה', הצהיר כי אם יחליט בנט על דעת עצמו לתמוך בגיוס בני ישיבות, זו תהיה סוף דרכו הפוליטית.

הרב דרורי, רבה של קרית שמונה ורב ישיבת ההסדר בעיר, רואיין ברדיו גלי ישראל על השוויון בנטל וגיוס בני הישיבות.

הרב דרורי התייחס גם להשפעת הרבנים על הנהגת המפלגה והבהיר נחרצות: "הם", אמר ביחס להנהגה הפוליטית, "יודעים יפה מאוד שאנחנו חייבים לתת להם את הגיבוי, ובלי הגיבוי לא תהיה פוליטיקה. לכן הם יהיו מוכרחים לשמוע. בשום אופן אי אפשר שמישהו מהם יעשה הסכמים".

המראיין חזר ושאל אם נפתלי בנט אכן יפעל כהוראת הרבנים - והרב השיב: "אם הוא רוצה להמשיך לחיות פוליטית. אם בנושאים האלה הוא יחליט לבד, שלא בשיקול דעת תורני, זה יהיה סוף דרכו הפוליטית".

עוד בנושא:
גוש מאוחד? • רבני הציונות הדתית נפגשו עם האדמו"רים מויז'ניץ וגור
גוש עם החרדים? "קודם שש"ס תזדרז לבקש סליחה"

מהבית היהודי נמסר רשמית: "צוות המו"מ יתייעץ עם הגורמים השונים, הן הרבנים והן אנשי בטחון, כדי להביא לשיוויון בנטל וכדי לשמור על עולם התורה. כפי שהבטחנו במערכת הבחירות, אנחנו נהיה גשר שימנע קרע בעם בסוגיות הללו".

בתוך כך, ח"כ אורי אריאל, השני ברשימת הבית היהודי, נפגש עם רבני תקומה ביניהם הגאון רבי דב ליאור לשיחת עדכון על התנאים של המפלגה לכניסה לממשלה.

בפגישה נידונה בקשת המפלגות החרדיות להקמת גוש חוסם, אולם היא נדחתה.
הבית היהודי הרב צפניה דרורי ישיבות גיוס בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד