ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

לופוליאנסקי: "הפרקליטות צריכה להודות בטעותה"

במהלך הדיון בבית המשפט בעניינו של אורי לופוליאנסקי, התברר כי המסמכים לא תואמים לדברי עד המדינה ש"ד • לופוליאנסקי: "מרגיז שהפקרליטות לא ראתה את האמת"

אורי לופוליאנסקי. צילום: פלאש90
אורי לופוליאנסקי. צילום: פלאש90

"מרגיז שהפרקליטות לא קמה היום ואומרת: "טעינו", כך התבטא אתמול (א') אורי לופוליאנסקי בשולי הדיון בפרשת 'הולילנד', שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

"שקרנים ורמאים יש בכל מקום", אמר ראש העיר המואשם בקבלת שוחד על מנת שיקדם את הפרויקט בירושלים. "מפליא שהמשטרה לא חקרה ולא בדקה ולא הגיעה בעצמה למסקנה שמדובר בעוד שקר".

הוא הוסיף: "מכעיס יותר שהפרקליטות, שקיבלה את חומר החקירה, לא השכילה לראות את האמת, ומרגיז עוד יותר שלא קמה היום ואומרת: טעינו. אתם יודעים למה אנחנו נקראים יהודים? כי להבדיל מעמים אחרים, אנחנו יודעים להודות בטעות".

את הדברים הוא אמר בשולי הדיון לעיתונאים ועורכי דין שנכחו באולם בית המשפט.

במהלך הדיון, שעסק בין היתר בשוחד שלכאורה ניתן ל'יד שרה', ציטט עו"ד עמוס ון-אמדן, המייצג את לופוליאנסקי מדברי שושנה שרעבי, הממונה על גיוס תרומות בארגון, ומי שלטענת ש"ד הופנתה אליו על-ידי לופוליאנסקי.

שרעבי אמרה: "אני מוכנה להיבדק במכונת אמת ואני מוכנה להישבע בפני בית משפט שאורי לופוליאנסקי לא הפנה אותי מעולם לש"ד". בתגובה לדברים, אמר עד המדינה: "היא יכולה להגיב מה שהיא רוצה, כבודה במקומה מונח. אני מאמין מתוך היכרותי איתה שאם היה אמר לה מר לופוליאנסקי שהיא תקפוץ מקומה 30 ממגדל שלום, היא הייתה עושה גם את זה".

ון-אמדן הציג לש"ד מסמכים של 'יד שרה', המלמדים שתרומתו הראשונה לארגון הייתה רק בשנת 1997, ולא בשנת 1994 כפי שטען מספר פעמים. ש"ד השיב, כי הרישומים של 'יד שרה' אינם אמינים, כפי שניתן ללמוד מכך שהארגון רשם תרומות בהיקף של שליש בלבד מזה שקיבל מהלל צ'רני.
הולילנד אורי לופוליאנסקי ביח משפט פרקליטות יד שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד