כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בולגריה מאשימה: "חיזבאללה אחראי לפיגוע בבורגס"

בולגריה טוענת כי הפיגוע בוצע על ידי שלושה מחבלים, שנמנו על הזרוע הצבאית של החיזבאללה • קריאות בארה"ב לכלול את הארגון ברשימת הטרור של האיחוד האירופי

זירת הפיגוע בבורגס
זירת הפיגוע בבורגס

משרד הפנים של בולגריה הטיל היום (ג) על חיזבאללה את האחריות לפיגוע ההתאבדות בבורגס.

שר הפנים של בולגריה, צווטאן צווטאנוב, שדיבר במסיבת עיתונאים מיוחדת בכינוס של המועצה הבולגרית לביטחון לאומי, אמר כי שלושה מחבלים נטלו חלק בפיגוע, וכי הם נמנו על הזרוע הצבאית של הארגון. השר לא ציין אם הרשויות יודעות היכן נמצאים המחבלים כעת.

צווטאנוב אמר כי שני החשודים שנותרו בחיים נשאו דרכונים זרים - של אוסטרליה ושל קנדה. "שני החשודים קיבלו תמיכה כלכלית מחיזבאללה", אמר.

הפיצוץ, שאירע ב-18 ביולי 2012 באוטובוס בשדה התעופה בעיר, גבה את חייהם של הנהג המקומי ושל חמישה תיירים מישראל: מאור הרוש, אליאור פרייס, איציק קולנגי, אמיר מנשה וכוכבה שריקי.

גם לפי כלי תקשורת בארה"ב, ההערכה הייתה שהרשויות בסופיה יטילו על חיזבאללה את האחריות לפיגוע. הבית הלבן ומחלקת המדינה צפויים לפרסם הצהרות אחרי פרסום הדו"ח הסופי, שבה תתבטא קריאה להכליל את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי.

בתחילת חודש ינואר השנה, טענה משטרת בולגריה כי הצליחה לאמת את זהותו של אחד הסייענים שלכאורה פעלו עם המחבל בבורגס, ולפי דיווחים שפורסמו במדינה, התנהל מצוד אחר אדם החשוד שפעל כסייען.
בורגס פיגוע חיזבאללה טרור איחוד אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד