כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נתניהו על השיוויון בנטל: "אסור לקרוע את העם"

בנאומו בכנסת התייחס בנימין נתניהו לנושא השיוויון בנטל והצהיר: "אנחנו חייבים להגביר את השוויון בנטל בדרך שלא תקרע את העם, לדעתי זה אפשרי ואני יודע שזה רצוי"

בנימין נתניהו בכנסת. צילום: משה עזריה
בנימין נתניהו בכנסת. צילום: משה עזריה

הערב, במהלך טקס ההשבעה של חברי הכנסת, העלה ראש הממשלה בנימין נתניהו זכרונות מימי עברו.

"אני רוצה לברך תחילה את חברות וחברי הכנסת הנבחרים, וכמובן את חברות וחברי הכנסת החדשים. כמוך, רובי, אני זוכר את ההתרגשות, כפי שתיאר אותה גם פואד, של היום הראשון כחבר כנסת צעיר. אצלי זה היה לפני 25 שנים, נכנסתי למשכן הזה והייתי נפעם מן האפשרות להשפיע על דרכה של המדינה. אני מאחל לכם, חברות וחברי הכנסת החדשים, שתשמרו על ההתרגשות ועל ההתלהבות הזאת בכל יום שתשרתו בכנסת ישראל. תשמרו על ההתרגשות וגם על תחושת האחריות, כי יש לנו אחריות גדולה".

הכנסת ה-19 יצאה לדרך • 48 ח"כים חדשים • גלריה ווידאו

מכאן עבר למסר ברור של אחדות: "אנחנו מייצגים את כל חלקי הציבור והעם. נשים וגברים, יהודים וערבים, חילונים ודתיים, ותיקים ועולים חדשים, בני כל העדות, מאמיני כל הדתות. אך בסופו של דבר, אנחנו מייצגים את כלל הציבור ואת המדינה כולה. אנחנו מייצגים את המדינה ואנחנו משרתים את המדינה. אנחנו משרתי הציבור – ולא להיפך.

"יש לנו הישגים, אך גם משימה גדולה. אנחנו חייבים להגביר את השוויון בנטל בדרך שלא תקרע את העם, לדעתי זה אפשרי ואני יודע שזה רצוי.

"אנחנו נצטרך להפחית את יוקר המחייה, בראש ובראשונה את מחירי הדיור. אנחנו נצטרך לשנות נדבכים חשובים בשיטת הממשל, זו אמנם הכנסת ה-19, אבל אנחנו נקים בקרוב את הממשלה מספר 33. 33 ממשלות ב-65 שנים, זה פשוט לא יאומן, זה פחות משנתיים לממשלה. אמנם הכנסת היוצאת והממשלה היוצאת היו יוצאי דופן לטובה, קצת הגדלנו את הממוצע. וראינו מה קורה כשיש ארבע שנים ששר ושרה יכולים להיות בתפקידם ארבע שנים רצופות, כשיושבי ראש ועדות בכנסת משרתים ארבע שנים רצופות. כשחברי כנסת ומחוקקים יכולים להתמסר ארבע שנים רצופות, ללמוד נושא ולפעול בו. ראינו שאנחנו יכולים להביא דברים חשובים וגדולים למדינת ישראל, ועל כן הנושא הזה שעסקנו בו בעבר, אני עסקתי בו בעבר גם כן, נשאר ללא מענה חיובי. הבעיה הזאת עדיין איתנו ולא יכול להיות שהמדינה המאותגרת ביותר בעולם תהיה עם חוסר יציבות ועם משילות חלשה, גם כדי לטפל באיכות החיים של אזרחי ישראל וגם כדי להבטיח דבר עוד יותר נעלה ועוד יותר חשוב".

"כי בצד המחויבות שלנו לשפר את איכות החיים, אנחנו חייבים קודם כל להבטיח את החיים עצמם, להבטיח את עתידנו וביטחוננו מול איומים חדשים שהולכים ונצברים סביבנו, ותוך כדי המענה לאתגרים הללו לחפש ולנסות להשיג שלום בטוח, יציב ומפוכח עם שכנינו, ביטחון ושלום. לשתי המטרות הללו אנחנו חייבים לטפח את העוצמה והאחדות הפנימית שלנו".

"איש לא יעשה שלום עם ישראל חלשה ומפוצלת. וגם אם נכרות חוזה שלום נוסף עם שכנינו נצטרך להיות מאוד חזקים כדי להבטיח את קיומו, להרתיע את פרימתו, או להגן עלינו במקרה של פרימתו. פואד ידידי, היינו חצי תריסר פעמים בקדנציה האחרונה, במצרים. ויום אחד נפל שם המשטר. נפל דבר במזרח התיכון, נפלו הרבה דברים במזרח התיכון. רק ישראל חזקה, חזקה מאוד, תוכל להבטיח את שלומה, את שלום אזרחיה. זוהי האחריות העליונה שלי כראש הממשלה. זאת תהיה האחריות של השרים בממשלת ישראל.

"ידידי חברי הכנסת, האחריות הזאת רובצת גם על כל אחד ואחת מכם. ולכן ברשותכם יש לי שתי עצות לתת לכם. ראשית עצתו של הלל הזקן: "אל תעשה לחבריך מה ששנוא עליך", כי כולנו בני אדם. ועלינו לנהוג בכבוד איש בזולתו. אגלה לכם סוד, השיח בכנסת הוא פולמוסי. לעיתים פולמוסי מדי. אבל אני יודע שבסופו של יום הציבור מכבד את מי שמכבד את זולתו. ואם נדע לכבד אחד את השני, לא בלי מחלוקות, הציבור יכבד אותנו ונוסיף גם לכבודה של הכנסת. והעצה השנייה היא התקווה הגדולה שברגעי מבחן נדע לשים בצד את המחלוקות הפוליטיות, ונדע להתאחד למען המטרה המשותפת העליונה, להבטיח את ביטחונה ועתידה של המדינה שלנו, מדינת ישראל.

"ידידיי אנחנו עומדים בפני רגעי מבחן. מי ייתן שנדע להתאחד לקראתם. ה' עוז לעמו ייתן ה' יברך את עמו בשלום".
כנסת בנימין נתניהו בחירות בני ישיבות גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד