א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הצעיר שנטש וחזר • הסיפור שמרגש את חסידי תוא"י

חסידי תולדות אברהם יצחק נרגשים מסיפור אישי שהתחולל השבת • צעיר שנטש את החסידות וחזר בשאלה נקלע ל'טיש' של האדמו"ר במנצ'סטר • בזכות ה'טיש', הצעיר שב הביתה

האדמו"ר מתוא"י. צילום: ארכיון
האדמו"ר מתוא"י. צילום: ארכיון

הסיפור שמרגש את תולדות אברהם יצחק: בחור שיצא בשאלה, שב לחסידות בעקבות דברים ששמע מהאדמו"ר - במהלך הסעודה השלישית בשבת האחרונה, בעיר מנצ'סטר.

האדמו"ר יצא לאנגליה למגבית כספים לטובת מוסדותיו כדרכו בכל שנה, והתאכסן במנצ'סטר בבית הרב בנימין לברכט, שנוהג לארח אדמו"רים ורבנים במעונו.

הצעיר ממשפחה לא חסידית, הגיע לפני שנתיים ללמוד בישראל, נקלע לבית מדרשו של האדמו"ר. הוא האזין לדברי התורה. הסכית לשירי השבת. נוכח בניהולו של טיש לראשונה והוקסם. הוא החל להתקרב לעולם החסידות. את מקומה של החליפה הקצרה ומגבעת ה'קנייטש', תפסו חליפה ארוכה וכובע חסידי. הפאות הקצרות שעטרו את צדעי ראשו, צמחו והאריכו והפכו למסולסלות ויפות. הוא הפך לבחור חסידי בכל ישותו.

אך לפני כשנה ומחצה, התפוגג הלהט. הלהבה שאפיינה אותו, הצטננה. הצעיר התחלן לחלוטין, נטש את המורשת וחזר בשאלה. הוא ניתק קשר עם העולם שסביבו ואף אחד לא ידע מה קורה אתו.

בשבת האחרונה, בסעודה השלישית, נכנס לבית המדרש בו ערך האדמו"ר את שולחנו. האדמו"ר פתח בניגון 'ותגלה ותראה' שמבוסס על לחן מבית מדרשו של הרה"ק מרוזי'ן זי"ע.

הצעיר ניצב דומם ולפתע הפשיר הקרח. הוא הליט פניו בכפיו, מבקש להסתיר את הדמעות החמות שהחלו עיניו להגיר. הצעיר ביקש להיפגש עם האדמו"ר, ולמחרת ביום ראשון נפגש עמו הרבי. לאחר דקות ארוכות יצא הלה מהחדר כשפניו סמוקות ועיניו אדומות מבכי. התפנית התחוללה, המעגל שוב נסגר והחסיד לשעבר חזר הביתה.
תולדות אברהם יצחק חוזר בתשובה חסיד מנצ'סטר סיפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד