ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ויז'ניץ מתחזקת • האדמו"ר ביקש: רוצה חסידים עילויים בקדושה

בכנס סגור לאברכים בלבד, עודד האדמו"ר מויז'ניץ שורת תקנות חדשות ומחמירות הנוגעות לקדושת הבית היהודי לפי דרך החסידות: קדושת המעשה, קדושת המחשבה וקדושת הדיבור

האדמו"ר מויזניץ'. צילום: ארכיון
האדמו"ר מויזניץ'. צילום: ארכיון



מאז שיא ימיו של האדמו"ר ה'ישועות משה' מויז'ניץ, שבחודש הקרוב ימלאו י"ב חודש להסתלקותו, לא זכור מעמד כה דרמטי, כפי שהתרחש הערב (ג), בהיכל בית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק.

המודעות שפורסמו בבתי המדרש של החסידות, בישרו על משא מיוחד שישא האדמו"ר מויז'ניץ לרגל סיום ימי השובב"ים שיעסוק בענייני הנהגת הבית ומיועד מטבע הדברים לאברכים בלבד.

האדמו"ר הורה מראש למערכת הטלפונית של ויז'ניץ, שמעבירה אירועים ושיחות שונות בשידור חי, כי אין לשדר את הערב הזה, כדי שצעירים, קרי בחורים וילדים, לא יאזינו לנאמר בו.

הגיוס היה כללי. אל בית המדרש הגיעו אלפי חסידי ויז'ניץ מכל הארץ. לאחר שהאדמו"ר נשא דברים על ימי השובבי"ם העומדים לפני סיומם, יצא האדמו"ר בהכרזה על תקנות שונות, בהן תקדימיות ומפתיעות.

"לא כל נושא ראוי להעלות על השולחן ויש דברים רבים שהשתיקה יפה להן ואין לדוש בהן כלל ועיקר", הטעים האדמו"ר "מאיתנו מתבקש יותר יען כי הולכים אנו בדרך החסידות, ולא כל מה שמותר מעיקר הדין חובה עלינו לקיים".

תקנות נוספות אותן הציע האדמו"ר היו כי על החתנים הנערכים לקראת נישואיהם, לקבל הדרכה מאת מדריכים מקרב בני החסידות, והבקיאים במנהגי החסידות. כך גם ביקש שהחסידים ינהיגו לדבר בבתיהם ביידיש בלבד.

כמו כן עורר בעניני צניעות ולבוש.

האדמו"ר הוסיף, כי ראוי לחבוש כובע רחב על הפאה ולהחמיר ולעטות מטפחת על גבי הפאה, כפי שהדגיש ה'ישועות משה זצ"ל בצוואתו.

רק 'המודיע'

האדמו"ר גם תקף את החינמונים: "מאחורי העיתונים הללו לא עומדים אנשים תורניים שמפקחים על התכנים ועל הפרסומים, וגם לא ברור מי הם הכותבים הניצבים מאחורי הידיעות. ילדים נוטלים עיתונים אלו לידיהם ונחשפים לפעמים לידיעות או פרסומים שאינם הולמים את רוחו של הציבור החרדי".

האדמו"ר ביקש להמחיש לדוגמה איזה עיתון ראוי להכניס לבית, וציין: "המודיע למשל הוא עיתון נקי וראוי, משום שאנשים תורניים עומדים מאחוריו ומפקחים עליו".

בהמשך, קרא האדמו"ר לחזק את נושא ה'חבורות' בקרב החסידים, שמטרתן להישמר מהרחוב הפרוץ. "מי שיש לו בעיות ברוחניות ובגשמיות, אל יפנים אותם ויעצרם בקרבו. מאידך, לא כל חבר ועמית, ראוי לשמוע על כך ולא תמיד הוא הכתובת המתאימה להאזנה ולהשתתפות בצרתו. לשם כך יש לנהוג כפי הנאמר בצוואת הרה"ק הרבי רבי אלימלך מליזענסק זי"ע לדבר עם 'חבר טוב', והיינו מורה דרך או מדריך וכיוצא בזה, שאוזנו קשובה ויודע לכוון, להדריך ולהאיר את הסוגיה".

האדמו"ר גם קרא לציבור להקפיד על שיעורי תורה דרבים, על לימוד תורה בתוך כתלי הבית, "שזה צעד שמשפיע ומקרין רבות לחיוב על אנשי הבית". כמו כן, דרש האדמו"ר מהחסידים להקפיד על לימוד ספרי מוסר וחסידות כפי שאביו ה'ישועות משה' הקפיד. "שני סוגי הספרים הללו, מוסר וחסידות, הם בבחינת יראה ואהבה'', המליץ האדמו"ר.

בתום הערב, הזמין האדמו"ר את החסידים להשתתף בחתונת נכדו שתתקיים בשבוע הבא ביום רביעי בקרית ויז'ניץ.

תגובת חסידות ויז'ניץ

אחד מבכירי החסידות הבהיר: "הרבי לא הנחית תקנה ו'אסר' לללכת עם האשה ברחוב, אלא עודד זאת באומרו שרבותינו הקדושים זי"ע עוררו שמנהג חסידים הוא שהאשה הולכת ברחוב אחרי בעלה, כפי שרמז זקנו ה'אמרי חיים' בפסוק שאליעזר שאל את אברהם אבינו "אולי לא תאבה האשה ללכת אחרי", ענה לו אברהם: אם האשה לא תאבה ללכת אחרי הבעל, "ונקית משבועתי זאת" - ואל תקחנה לאשה ליצחק בני".
ויזניץ תקנות חסידות אדמו''ר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד