ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בית המשפט החליט: העונש לנהג הפוגע - קל מדי

בית המשפט המחוזי במרכז, החמיר בעונשו של נהג אשר הורשע בגרימת מוות ברשלנות, וגזר עליו שמונה חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח

תאונת משאית. צילום ארכיון: הצלה גוש דן
תאונת משאית. צילום ארכיון: הצלה גוש דן

בית המשפט המחוזי במרכז, קיבל לאחרונה את "ערעור המדינה" לגבי קולת העונש של נהג שהורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, ונידון לריצוי עבודות שירות ולא לעונש מאסר בפועל, העונש המקובל לעבירה זו.

ב-4 בנובמבר 2011, נהג אדם במשאית בכביש 1 (ירושלים – ת"א), באותה העת, בנתיב השמאלי רכב על אופנוע אסי שאול ז"ל. במהלך הנסיעה החליט באופן מודע נהג המשאית, לסטות מן הנתיב הימני אל הנתיב השמאלי, זאת על מנת לבצע פניית פרסה במקום אסור, תוך שהוא חוצה פס הפרדה רצוף ומתעלם משני תמרורים. רוכב האופנוע לא הספיק לעצור בשל המהירות הגבוהה והתנגש במשאית בעוצמה, בקצהו האחורי של המשאית. כתוצאה מכך, נזרק רוכב האופנוע אל הכביש, נחבל קשות בכל חלקי גופו ונהרג במקום.

נהג המשאית בן ה-53 בעל 40 הרשאות תעבורה קודמות, הינו אב לשישה, והוא פוטר מעבודתו זמן קצר לפני התאונה. במהלך חייו חווה אירועים טראומטיים קשים. בנוסף לכך, לפני כעשור נפטרה ביתו מאירוע לב, אשתו חולה ובנו סובל משיתוק מוחין.

נסיבות אלו הובילו את שופט בית המשפט המחוזי במרכז, ש. נחשון, (אשר פסק את גזר הדין הראשוני) לסטות מן העונש המקובל על עבירה מסוג זה ולהטיל על אלמקייס שישה חודשי עבודות שירות בלבד. השופט נחשון טען כי: "על בית המשפט להעדיף את האינטרס הציבורי של שמירה על ערך החיים והרתעת הציבור והיחיד על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם, אלא שבענייננו מתקיימות נסיבות אישיות חריגות מיוחדות ויוצאות דופן ויש מקום לשקול חריגה מרף הענישה הראוי של מאסר בפועל".

בכתב "ערעור המדינה" על גזר הדין המקל שהטיל השופט נחשון, נימקה התובעת כי בית המשפט לא העניק את המשקל הראוי לערך קדושת החיים, לאובדן ולסבל של בני משפחת המנוח. לטענת המדינה, לאור הקטל בדרכים שהפך להיות "מכת מדינה", עלה רף הענישה בעבירות עליהם נאשמים נהגים בגרימת תאונות דרכים ברשלנות.

שלושת שופטי בית המשפט המחוזי במרכז, זהבה בוסתן, אברהם טל וצבי דותן, החליטו לקבל את "כתב "ערעור המדינה" והדגישו כי יש לתת משקל נמוך, אם בכלל, לנסיבותיו האישיות של הנאשם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות וכי יש לתת את החשיבות לעקרון קדושת החיים זאת בשל הצורך להרתעת רבים.

שלושת שופטי בית המשפט המחוזי במרכז, גזרו על הנהג הפוגע שמונה חודשי מאסר בפועל ופסילת רישיון נהיגה לתשע שנים, כולל עונש מאסר על תנאי.

מעמותת 'אור ירוק' נמסר: "על בתי במשפט לוודא כי מתקיימת ענישה ראויה, על מנת להגביר את ההרתעה לנהגים עבריינים. נהג שידע כי הוא ייענש בחומרה ימנע מלבצע עבירות תנועה ולסכן את יתר משתמשי הדרך האחרים".
עונש החמרה בית משפט מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד