י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דף חדש • יהודים וערבים מחקו כתובות גרפיטי בחברון

לאורך השנים הצטברו על החנויות בחברון כתובות נאצה משני הצדדים • כעת יזם מפקד המשטרה מבצע משותף של יהודים וערבים: צביעה מחדש ושיפור פני העיר

דף חדש ונקי, חברון. צילום: יעקב נחומי
דף חדש ונקי, חברון. צילום: יעקב נחומי

מוחקים את השנאה: יהודים וערבים פעלו במשותף למחיקת כתובות גרפיטי שרוססו לאורך השנים על החנויות הסמוכות למערת המכפלה בחברון.

המבצע התחיל ביזמתו של המפקד החדש של יחידת המשטרה של מערת המכפלה רפ"ק ברק ערוסי. בסיור היכרות שערך עם כניסתו לתפקיד הבחין ערוסי כי החנויות מלכולכות מכתובות שנכתבו עליהן לאורך שנים. "מוות ליהודים" בערבית, מצד אחד, ו"מוות לערבים" בערבית, מצד שני – ומפקד המשטרה החליט כי הגיע העת לפתוח דף חדש.

ערוסי פנה לנועם ארנון, מראשי היישוב היהודי בחברון, וזה נרתם למשימה וארגן תושבים יהודיים שיצבעו את החנויות בשטח היהודי. בהמשך פנה גם לגורמים פלסטיניים ואף הם הסכימו להירתם למהלך.

לעיתון 'מעריב' הסביר ערוסי: "אחד הדברים שלמדתי במשטרה זה שכשמקום נקי ומסודר יש ירידה ברורה באירועי האלימות. אני בהחלט מאמין שהלכלוך וכתובות ההסתה מעוררים יצרים אלימים ואני מקווה שמבצע הנקיון שעשינו יעזור לייצר שקט בעיר".

דווקא מי שמכונים 'פעילי שלום' מאירופה היו אלו שהפרו את השלווה והספיקו להשחית כמה מהדלתות החדשות, אך התושבים מיהרו לצבוע אותן מחדש.
חברון ערבים כתובות גרפיטי מחיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד