כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עוד הפסד ל'סופרבוס': הפעם בבית משפט העליון

בית המשפט העליון דחה בקשת 'סופרבוס' לעכב ביצוע מכרז, עד להכרעה בערעור שהגישה • סופרבוס הפסידה ל'קווים' במכרז להפעלת התחבורה הציבורית במודיעין עלית

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בית המשפט העליון דחה הבוקר (ד') את בקשת חברת 'סופרבוס' לעיכוב ביצוע פסק הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים, לפיו אין לבצע שינוי במכרז בו זכתה חברת 'קווים' להפעלת קווי התחבורה בחבל מודיעין, מודיעין עילית, לוד ורמלה.

משרד התחבורה פרסם מכרז לקבלת רישיונות להפעלת קווי שירות בתחבורה הציבורית באשכול מודיעין למשך שש שנים. 'סופרבוס' ו'קווים' היו שתיים מתוך שורת גופי תחבורה שהגישו הצעות למכרז.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', ההצעה של חברת 'קווים' היא זו שזכתה במכרז. חברת 'סופרבוס' - המפעילה כיום את קווי התחבורה במודיעין עלית - עתרה לבית המשפט המחוזי בירושלים על מנת שיבטל את החלטת ועדת המרכזים ויקבע כי הצעתה היא הזוכה.

בית המשפט המחוזי דחה את העתירה של 'סופרבוס' בקובעו, כי אין בטענותיה ממש. על פסק הדין הגישה החברה ערעור לבית המשפט העליון, במסגרתו הגישה בקשה דחופה לעיכוב ביצוע פסק הדין, עד להכרעה בערעור.

בין היתר טענה חברת 'סופרבוס', כי אם החלטת ועדת המכרזים לא תועכב - היא תיאלץ להתחיל בהליכי פיטורים של כ-150 עובדים, לקראת הפעלת שלב א' של המכרז, וכ-150 נוספים לקראת הפעלת שלב ב'. "הליכים אלו אינם הפיכים וככל שתתקבלנה טענות המבקשת בערעור, היא לא תוכל להשיב את הגלגל לאחור בקשר לעובדים שיפוטרו", נאמר.

לטענתם, הליכי החלפת מפעיל קווי התחבורה הציבורית כרוכים בהעברה של כ-24 אוטובוסים מהמפעיל הקודם למפעיל החדש, ובהיערכות לגבי צי האוטובוסים של סופרבוס - אותם תיאלץ למכור. "כך גם ביחס לתשתיות שמפעילה החברה, כגון חניוני אוטובוסים שיש להחזירם למשכיר או להעבירם למפעיל החדש, כולל פירוק מבני משרדים, סככות ומתקני תדלוק ושטיפת אוטובוסים הנדרשים לצורך ההפעלה, אשר ללא קבלת עיכוב הביצוע, המבקשת תיאלץ להתחיל בהליכי החזרתם או העברתם".

מנגד, טענו באי כוח המדינה כי דין הבקשה להידחות גם משום שסיכויי הערעור נמוכים ביותר.

השופט סלים ג'ובראן דחה את בקשת 'סופרבוס'. "הגשת ערעור לא תעכב את ביצוע ההחלטה שעליה מערערים". הוא הוסיף כי דעתו היא שסיכוי הערעור מאוזנים, אך חייב את חברת 'סופרבוס' בהוצאות משפט של 10,000 שקלים למשרד התחבורה ולחברת 'קווים'.
סופרבוס קווים בית המשפט מודיעין עילית אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד