ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

זעם על עסקני 'שובו בנים': נורא, הם מחבקים רוצחים

משפחתו של בן יוסף לבנת הי"ד, חסיד ברסלב שנרצח, זועמים על המפגש עם בכירים פלשתינים, כחלק ממאבקי שליטה על הכניסות לקבר יוסף • "גימיק תקשורתי חסר משמעות"

עסקן שובו בנים עם בכירי הרשות
עסקן שובו בנים עם בכירי הרשות

זעם במשפחתו של בן יוסף לבנת הי"ד - חסיד ברסלב מקהילת 'שובו בנים' שנרצח ליד קבר יוסף בידי שוטרים פלסטינים, לפני כשנה וחצי – בעקבות הדיווח הבוקר באתר 'בחדרי חרדים', לפיו נפגשו עסקנים חסידי ברסלב הקשורים ב'שובו בנים', ביניהם חיים ריכר יו"ר אגודת 'יסוד עולם' ובני מחלב, עם גורמים ברשות הפלשתינית וביקשו מהם לארגן עבורם כניסות לקבר יוסף בחסות שוטרי המשטרה הפלשתינית - זאת כחלק ממאבקי שליטה של אותם עסקנים.

רבקה ונועם לבנת, הוריו של בן יוסף לבנת הי"ד, הגיבו בחריפות ובסערת רגשות: "זה נורא! האחים מכרו את יוסף תמורת כסף, ועכשיו מוכרים את זכרו של בן יוסף. בננו מסר את נפשו על קבר יוסף, ועכשיו באים עסקנים ומחבקים את שולחי הרוצחים. עצוב לנו".

מהמועצה האזורית שומרון, המארגנת את הכניסות המתואמות עם צה"ל, במסגרתן נכנסים אלפי מתפללים למקום מידי חודש בחודשו, נמסר בתגובה כי מדובר בגימיק תקשורתי חסר-כל משמעות: "הדבר היחיד שהמחבלים במדים המכונים 'משטרה פלסטינית' רגילים לעשות בקבר יוסף הוא לחלל שוב ושוב את המקום הקדוש. מביך שפחות משנתיים לאחר הירצחו של בן יוסף לבנת בקבר יוסף בידי מחבלי המשטרה הפלסטינית, נעזרים גורמים כלשהם באותם רוצחים על מנת לייצר גימיקים עיתונאיים ריקים מתוכן. הכניסות המאורגנות באבטחת צה"ל, אליהן נכנסים אלפי מתפללים מכל החוגים והזרמים, ימשיכו להתנהל כסדרן מידי חודש בחודשו".

עוד בנושא:
החרדים ביקשו מהפלסטינים: "סדרו לנו כניסה לקבר יוסף"

במועצה האזורית שומרון הדגישו, כי מוקד הרישום פתוח לציבור הרחב וגם לציבור החרדי, וניתן להרשם ולהגיע להתפלל בצורה מסודרת באוטובוסים ממוגנים ומסובסדים. מספר הטלפון: במוקד 1-800-800-019.

בצה"ל אמרו לעיתון 'מעריב' בתגובה, כי כל תיאום מול הרשות הפלשתינית אינו תקף, עקב צו אלוף האוסר על כניסת ישראלים למקום ללא תיאום.

לדברי גורמים בצה"ל, כניסה כזאת מסוכנת מאוד, ולא ניתן לסמוך על הסיכום שהושג. "מי שעושה את זה מסכן את חייו ואת חיילי צה"ל", טען גורם באוגדת איו"ש. גורם צבאי נוסף ציין: "מדי חודש יש לפחות כניסה אחת לקבר יוסף באישור ובתיאום של כוחות צה"ל, בהתאם להערכת מצב בטחונית".
קבר יוסף שכם ברסלב שובו בנים צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד