י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האם המשב"ק ישוב לכלא באשמת שלטונות ארה"ב?

משב"ק חסידות ספינקא, הרב משה זיגלמן, עשוי לחזור לכלא משום שלא הגיע להעיד בבית המשפט • הבעיה: בשל מעמדו כ'משוחרר על תנאי', לא יכל לעזוב את מקום מגוריו

הרב זיגלמן. צילום ארכיון
הרב זיגלמן. צילום ארכיון

סערה בחסידות ספינקא: עסקני החסידות מאשימים את שלטונות החוק האמריקאים באטימות משפטית, זאת בעקבות את הסאגה המתנהלת בימים אלו נגד משב"ק האדמו"ר מספינקא – בורו פארק, הרב משה לייזער זיגלמן, שישב במשך שמונה חודשים בכלא בלוס אנג'לס - בשל סירובו להלשין על אחרים.

כעת מתברר, כי הרב זיגלמן עשוי להיכנס שוב לכלא למספר חודשים, בשל סירובו להלשין בפרשייה נוספת, מספיחיה של פרשיית הלבנת הכספים.

כזכור, רק לפני חודש וחצי חגגו בחסידות את שחרורו של הרב זיגלמן מבית הסוהר הפדראלי, עוד בטרם הגיש עורך דינו ערעור.

עכשיו מתברר, כי שופט נוסף שדן בספיחי הפרשיה, זימן את זיגלמן להעיד במשפט, אלא שזיגלמן היה אז עצור בבית הסוהר ולא הופיע. השבוע עלתה הפרשה שוב בבית המשפט, וזיגלמן שנמצא בתקופת 'שחרור מוקדם על תנאי' - לא הופיע בבית המשפט להעיד.

בנו של זיגלמן מסביר: "שחרור על תנאי הוא שחרור מוגבל מאוד, שבו נלקח מהאסיר דרכונו, ועליו לבקש רשות בכל יציאה שלו מחוץ לעיר בה הוא מתגורר. אבא קיבל 'שחרור על תנאי' לשלוש שנים, שזה המון זמן. השלטונות פשוט רוצים לנסות לשבור אותו כדי שילשין על חסידים, הם מאמינים שבתור משב"ק הוא יודע הכול על כל אחד ואחד בחסידות".

הבן ממשיך: "כשנמצאים במעמד של 'משוחרר על תנאי' זהו מצב מאוד רגיש, כי כל עבירה קטנה שאדם עושה - ואפילו בטעות - יכולה לבטל את השחרור והאסיר ישוב לכלא. בשבוע שעבר דן בית משפט בלוס אנג'לס בפרשה נספחת לפרשה המרכזית, אבא נקרא להעיד, אך לא הגיע - כי נאסר עליו לעזוב את ניו יורק. השופט התרגז ובשבועות הבאים יחליט אם לבטל לאבא את מעמדו ולהחזירו לכלא, או לקבל את הטיעון של עורך דינו שטען לחפותו", הוא מסיים, ומבקש מהציבור להתפלל עבור משה אליעזר בן אסתר.
זיגלמן כלא שופט חלם מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד