כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לפיד: "תורה היא חלק מהקיום הישראלי, אך לא תירוץ"

בסטטוס שפרסם בפייסבוק טען יו"ר 'יש עתיד': "אני חושב שצריך להכניס את התלמוד לחינוך הממלכתי" • ומה הבעיה? "לימוד התורה אינו תירוץ שלא לעבוד ולשרת"

יאיר לפיד. צילום: פלאש 90
יאיר לפיד. צילום: פלאש 90

אולי כתגובה למתקפה החריפה שהוא סופג כל העת מכיוונם של המפלגות החרדיות והתקשורת החרדית, החליט יו"ר 'יש עתיד' להגיב לטענות שהועלו נגדו כי הוא אנטי דתי כאביו, במקום האהוב עליו - דף הפייסבוק.

"המפלגות החרדיות מפיצות במרץ את השמועה שאני זומם לפגוע בעולם התורה", פותח לפיד, "אין שטות גדולה מזו, כל חיי אני קורא ולומד תנ"ך, בעיני לימוד התורה הוא חלק מהקיום הישראלי, בין חברי הכנסת של 'יש עתיד' יש שני רבנים".

"העובדה שיש אנשים המקדישים ללימוד התורה את רוב חייהם ראויה לכל שבח, ואני אפילו חושב שצריך להכניס את התלמוד כחלק מהחינוך הממלכתי בבתי הספר החילונים".

וכאן מגיע לפיד לנקודה: "אלא שלימוד התורה אינו יכול להפוך תירוץ לזה שילדים בני 8 לא לומדים מתמטיקה ואנגלית, בני 18 אינם משרתים את מולדתם, ובני 28 אינם עובדים לפרנסתם".

במטרה להרשים, נתלה לפיד בסיום דבריו באילנות היסטוריים: "דוד המלך היה לוחם קרבי, הרמב"ם למד לימודי חול, הרמב"ן ורש"י עבדו - האם המפלגות החרדיות טוענות גם לגביהם שהם 'פוגעים בעולם התורה'?"



יאיר לפיד תורה חרדים רמב''ן רש''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד