י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

ניצחון לבעלזא: בניו של פרידמן לא ילמדו עם הבנות

בית המשפט בבלגיה קיבל הערעור שהגישה הנהלת בית הספר לבנות של חסידות בעלזא באנטוורפן • פטר את המוסד מהצורך ללמד את שני בניו של משה אריה פרידמן • וידאו

צילום: jood actueel
צילום: jood actueel



הסוף לסאגה?

אחרי שבועות של מתח בקהילה החסידית באנטוורפן שבבלגיה, קיבל היום (ד) בית המשפט את ערעורה של הנהלת בית הספר 'בנות ירושלים' השייך לחסידות בעלזא, ובכך דחה את ההחלטה לחייב את הנהלת בית הספר ללמד את שני בניו של משה אריה פרידמן במוסד - בו לומדות בנות החסידות.

מאז הפסיקה האחרונה של בית המשפט, למדו שני בניו של פרידמן - בגילאי 7 ו-12, בבית הספר לבנות.

בכל יום היו מהשניים גיעים לבית הספר ויושבים בכיתות בין בנות החסידות. מאוחר יותר, הבן הגדול נאלץ לשבת לבדו בכיתה, שם לימדו אותו המורות בנפרד, מאחר וחלק מהבנות למדו במקום אחר.

בחסידות המתינו בדריכות רבה להחלטת בית המשפט, שהייתה אמורה להתקבל עד מחר. ואכן, בשעות אחר הצהריים התבשרו: הערעור התקבל, אך לא בשל הסיבה שבית הספר מיועד לבנות בלבד. טרם ברור האם משה אריה פרידמן יבקש לפתוח בדיון מחודש, בהליך משפטי ארוך שעלול להימשך יותר משנתיים, או שמא ינסה את מזלו במוסדות לימוד אחרים.



בעקבות ההחלטה הרקיעה השמחה של חסידי בעלזא שחקים וחלק מהחסידים פצחו בריקודים בבית המדרש של החסידות. "פעלנו לפי הוראת האדמו"ר, ונראה שהבטחתו התממשה", אמר אחד החסידים ל'בחדרי חרדים'.

"היום אפשר לברך: "ברוך שפטרנו מעונשו של זה", הגיב אחר.

משה אריה פרידמן אמר כי הוא טרם קיבל את ההחלטה - וכשיקבלה, יגיב בהתאם.

נמשכת החקירה: מה טובת הילדים?

בפרקליטות של אנטוורפן ממשיכים בחקירה לגבי טובת הילדים. העדויות שהובאו על-ידי עו"ד הנרי רוזנברג בפני החוקרים עד כה הן של שתי הסבתות - שהתאחדו נגד ההורים, בטענה כי הם מסבים לילדים נזק גדול. "הם בטראומה", אמרו הסבתות, ודרשו מרשויות החוק להוציא אותם מחזקת ההורים.

כזכור, ראשיתה של הפרשה לפני כשנתיים, אז עבר משה אריה פרידמן, שהתגורר בוינה שבאוסטריה לאנטוורפן שבבלגיה - שם מתגורר חמיו.

פרידמן היה ידוע כ'פרובוקטור', וכאחד מאנשי 'נטורי קרתא' שהשתתפו בוועידת 'מכחישי השואה' באיראן, שם אף התגורר מספר חודשים.

בעת מעברו לבלגיה, הודיע פרידמן כי הוא נוטש את 'נטורי קרתא' ואת הקשרים שקשר עם אישים בכירים באיראן, ומתחיל דרך חדשה. אלא שבאנטוורפן לא אהבו את הדייר החדש, וסירבו לקבל את ילדיו לבתי הספר של הקהילה.

במשך חודשים ארוכים התגלגלו שבעת ילדי משפחת פרידמן בבית, כשמוסדות התורה מסרבים לקבלם.

פרידמן ערך בדיקה, בסיומה גילה שבית הספר 'בנות ירושלים' של בעלזא הוא בית-ספר ממלכתי, הנהנה מכספי הרשויות ומחויב לחוקים. בעקבות כך, פנה לבית משפט בתביעה שיקבלו את ילדיו.
בעלזא אנטוורפן בלגיה ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד