כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"ברוך שפטרנו" • בלגיה חוגגת את הניצחון על פרידמן

"זה נס פורים", אומר עו"ד הנרי רוזנברג מאנטוורפן • "אבן נגולה מעל ליבנו", אומר העיתונאי הבעלזאי דוד דמן • כך חוגגת הקהילה את הניצחון על משה אריה פרידמן • ראיונות

משפחת פרידמן. צילום: jood actueel
משפחת פרידמן. צילום: jood actueel



בית המשפט באנטוורפן שבבלגיה, קיבל אחר הצהריים את הערעור של הנהלת בית הספר 'בנות ירושלים' של חסידות בעלזא, נגד ההחלטה להכניס את 2 בניו של משה אריה פרידמן למוסד.

ההחלטה טרם פורסמה רשמית והיא תפורסם מחר בבוקר. אך ברחוב החרדי בבלגיה כבר פצחו בחגיגות לנוכח ההחלטה.

ניצחון לבעלזא: בניו של פרידמן לא ילמדו עם הבנות

"התחושה היה שנגולה אבן מהלב, שמחה עצומה", מגיב דוד דמן, עיתונאי וסופר והדובר הלא רשמי של בעלזא בפרשה: "אנטוורפן זו עיירה קטנה בה הקמנו מוסד איכותי לבנות שהביקוש להיכנס אליו הוא גדול. התחושה לאורך כל הדרך הייתה שיש בן אדם שרוצה לקלקל ולהרוס ברגע אחד את כל מה שבנינו בעמל כפינו.

"היו לנו תוכניות רבות כיצד לפעול נגד ההחלטה של בית המשפט להכניס את בניו לכיתות, אבל החלטנו לפעול כהוראת רבותינו וכפי שהורה לנו האדמו"ר מבעלזא וכנראה שזה נזקף לזכותנו. ברוך השם", הוא מוסיף, "אפשר לומר היום שהתפטרנו ממנו, הבנות שלא הגיעו לבית הספר במשך תקופה ארוכה יוכלו לשוב לשגרה".

לאחר ההחלטה, דמן מקווה שהילדים יוצאו מחזקתו של פרידמן: "עברנו איתו את הסיפור שנמשך חודשיים ואין דרך לתאר מה שהילדים שלו עוברים איתו במשך שנים.

"כפי שאנחנו מכירים אותו, אין לו מעצורים, אין לו גבולות, הוא מסוגל להלשין לרשויות החוק נגד אברכים תמימים אבל אנחנו בטוחים שיש בורא לעולם והוא שומר עלינו גם במקרים אחרים בדיוק כמו במקרה הזה"

לסיום הוא אומר: "הקהילה החרדית כולה הורידה בפנינו את הכובע על כך שלא נגררנו לתוך המסע התקשורתי והשקרי של פרידמן, והכי חשוב שיש לנו זכויות של האדמו"ר שליט"א ושל האדמו"רים שנפטרו. ומעשה כזה לא יעבור בשקט במיוחד כשרואים למעלה בשמים שיש יהודי שכל מטרתו לקעקע מוסד קדוש".

משה אריה פרידמן. צילום: jood actueelצילום: משה אריה פרידמן. צילום: jood actueel
משה אריה פרידמן. צילום: jood actueel


נס פורים

עו"ד הנרי רוזנברג, דמות מוכרת ברחוב החרדי באנטוורפן, העומד בקשר עם משפחתו של משה אריה פרידמן הגדיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את החלטת בית המשפט כ"נס פורים". הוא אמר כי "העיר הרגישה היום שמחה עצומה, זו ממש ישועה עבורנו".

לדבריו, " אין סיכוי משפטי שבו משה אריה פרידמן יוכל להציל את כבודו האבוד. אלא אם כן הוא ייגש לדון בהליך משפטי ארוך בערכאה גבוהה יותר ותהליך כזה עלול להימשך שנים, כשבינתיים הוא לא מעכב את ההחלטה הקודמת וילדיו יאלצו לשהות בבית".

עו"ד רוזנברג שיגר היום מכתב לפרקליט המדינה בו דרש שפרידמן ישלח את ילדיו למוסד חינוכי: "הוא תבע כמעט כל מוסד חרדי בעיר וטען שילדיו סובלים בבית, כעת הוא יצטרך לשלוח את הילדים שלו למוסד לימודים מעורב של הגויים.

"גם משפחתו וגם הקהילה החרדית מעוניינת שהוא יעזוב את העיר, וכנראה מכאן הוא ימשיך ללונדון".

פרידמן מנסה להכניס את ילדיו לבית הספרצילום: פרידמן מנסה להכניס את ילדיו לבית הספר
פרידמן מנסה להכניס את ילדיו לבית הספר


הביא לאחדות

העיתונאי מיכאל זאב פרייליך מאתר החדשות jood actueel, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הוא שוחח הערב עם מנהל בית הספר 'בנות ירושלים' של חסידות בעלזא: "הוא שמח ברמה שלא ניתנת לתיאור, זהו יום בשורה עבורו, עבור כל ההורים והתלמידות בבית הספר ועבור כל הקהילה באנטוורפן".

פרייליך מספר כי המנהל ושאר הגורמים המעורבים בפרשה, טרם קיבלו את ההחלטה של בית המשפט, "לכן ייתכן ובית המשפט העניק תקופה קצרה של מספר ימים לילדיו של פרידמן להגיע לבית הספר, עד שימצא להם מוסד אחר ורק לאחר מכן בית הספר יהיה רשאי להוציא אותם בכפייה".

הוא הוסיף: "יש דבר חיובי יחיד שפרידמן גרם בכך שפנה לבתי המשפט - הוא הצליח לאחד את כל הקהילה החרדית ללא הבדל בין חסידות אחת לאחרת, בין קהילה מסוימת לקהילה נוספת וכעת זה נראה סוף סיפור. והשאיפה של כולנו היא שהוא יעזוב את בלגיה".

פנינו למשה אריה פרידמן כדי לשמוע את תגובתו אך הוא סירב להגיב עד שיקבל את מסמכי ההחלטה של בית המשפט.

משה אריה פרידמן בלגיה אנטוורפן חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד