ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

'יום ליום' תקף את בנט • אלי ישי: "לא תיאמו איתנו"

ראשי ש"ס נדהמו לקרוא הבוקר את מאמר המערכת של בטאון התנועה התוקף את הבית היהודי • "מכרה את נשמתה כדי לקבל ג'ובים" • אלי ישי מבהיר ל'בחדרי חרדים': "זו טעות"

נפתלי בנט וחבר. צילום: פלאש90
נפתלי בנט וחבר. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

הבוקר קמו מנהיגי ש"ס ונדהמו לגלות: עיתון הבית 'יום ליום' ערך להם מארב ותקף את יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט.

וכך, בעוד מפלגת ש"ס מנסה לשנות גישה, ולערוך גישושי התקרבות אל המפלגה הציונית-דתית, עורך 'יום ליום' תוקף בחריפות את בנט.

במאמר המערכת של בטאון ש"ס הבוקר, פותח העיתון במתקפה חזיתית נגד הבית היהודי. בין הדברים נכתב: "תנועת הבית היהודי מכרה את נשמתה למפא"י ההיסטורית כדי לקבל אינסוף ג'ובים ממשלתיים, החל מהרבנות הכשרות והנישואין וכלה במשרדי הפנים החינוך והדתות שם כילו כל חלקה טובה שרק יכלו. ועכשיו, כשהג'ובים כבר אינם בידיה, היא תוקפת את ש"ס".

אחרי שנפתלי בנט אמר כי אנשי ש"ס הם "עסקנים שהמאיסו את התורה על הציבור החילוני" - מגיב 'יום ליום': "כואב לנפתלי בנט", נכתב במאמר, "הבנתם את בנט? כואב לו שלקחו לו את הג'ובים שהיו פעם של סבא בורג" - בהתייחס ליוסף בורג, יושב ראש המפד"ל ז"ל בימים עברו.

אורי אריאל: "להפסיק את הדבר המכוער הזה"

מאמר נוסף תוקף את בנט אישית וקובע: "בנט מודה שהוא גדל בבית חילוני מרוקן מתכנים תורניים, ואם נשפוט על פי מעשיו היום, הוא להוט להפקיר את כל הערכים היהודיים והתורניים, תוך שהוא משתמש במנדט שניתן לו על ידי מאות אלפי שומרי תורה ומצוות.

"זה התחיל בהצהרותיו ערב הבחירות כי לא יישמע לרבנים וכי מפלגתו אינה נשמעת לרבנים, דרך הצהרותיה של איילת שקד כי מערך הגיור בישראל הוא מחמיר מדי וכי יש לנקוט בו הקלות רבות, הצהרותיו החוזרות ונשנות כי יש לפתוח את הסטטוס קוו ולשנותו, דרישה שאפילו יאיר לפיד לא העז עדיין להעלות אותה על דל שפתיו, וכלה בברית החדשה בין לפיד לבנט. כך נראה מי שעומד בראש מפלגה ציונית-דתית".

ח"כ השר אלי ישי היה הראשון להתעשת מהמפולת שגרם לו העיתון, ומיהר להבהיר ל'בחדרי חרדים': "נעשתה טעות, הדברים לא תואמו איתנו, נוציא הבהרה בהמשך המסתייגת מהפירסומים. יש מבקר רוחני לעיתון", הבהיר, "והדברים עברו ביקורת רוחנית, אך הוא לא תיאם את הדברים עם ראשי תנועת ש"ס ומנהיגיה".

שעות אחדות חלפו, וסיעת ש"ס אכן הוציאה הודעה עליה חתומים "שלושת מנהיגי ש"ס, אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס":

"הדברים שנכתבו ב'יום ליום' לא נתבקשו ולא אושרו על ידי איש בהנהגה של ש"ס והינם על דעת הכותבים בלבד. בעת הזו, לנוכח האתגרים העומדים לפתחנו, יש למצוא את המאחד ולא חלילה את המפריד. עלינו לפעול כגוש אחד למען הערכים המשותפים: הגברת הזהות היהודית, שמירה על עולם התורה ושאיפה לאחדות בעם. מסרים ברוח זו הועברו הבוקר לנפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי".
יום ליום ש''ס בנט בחירות כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד