כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מחלוקת? 'אולפן שישי' כבר חדר לישיבות וצילם

בעוד ה'מחבלים' וה'שונאים' מתפלפלים ביניהם בדין כתבה שתשודר בשבת - צוות הצילום בינתיים כבר עשה את עבודתו ויצא מבני ברק (כמעט) עם כל מבוקשו • צפו

"מצלמים לתוכנית בשבת? אסור". צילום: ארכיון
"מצלמים לתוכנית בשבת? אסור". צילום: ארכיון



בעוד "המחבלים" וה"שונאים" התווכחו ביניהם האם לאפשר לצלם בישיבת פוניבז' תכנית שעתידה להיות משודרת בשבת - צוות הצילום עשה את עבודתו ויצא מבני ברק (כמעט) עם כל מבוקשו.

יגאל מוסקו, כתב התכנית "אולפן שישי" בערוץ 2, ביקש לצלם כתבה שתביא את קול התורה לפריים-טיים ותציג לציבור הרחב את החשיבת הרבה שמוקנית במגזר החרדי ללימוד התורה - ואת הדילמה שמעוררת סוגית השוויון בנטל.

אתמול (ד) ביקר צוות הצילום בכמה כוללים וישיבות בבני-ברק ובערים נוספות, והתקבל בזרועות פתוחות. בישיבת פוניבז', לעומת זאת, עורר הביקור מהומה והדעות היו חלוקות: האם לאפשר לצוות להיכנס. בשל כך הצוות לא צילם בספינת הדגל של עולם הישיבות הליטאי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המשתתפים בכתבה קיבלו הבטחה מצוות ערוץ 2, כי שידור התכנית בשבת יהיה שידור חוזר. על פי התכנון, הכתבה תעלה עוד הלילה לאתר האינטרנט החדשותי של הערוץ ורק לאחר מכן תשודר בטלוויזיה.

גורמים בעריכת התוכנית סיפרו ל'בחדרי חרדים', כי זו אינה הפעם הראשונה שהם נתקלים בבעיות צילום מול אנשים מהמגזר החרדי. "כשמדובר בכתבה שתשודר בשבת, הם רואים בכך בעיה הלכתית ולכן הפעם נקטנו במדיניות קצת שונה, וגם הפעם, נתקלנו בלא מעט אנשים שאמרו לנו שגם אם העניין הזה קיימת בעיה הלכתית".

צפו בתיעוד: צוות ערוץ 2 בישיבות בבני ברק.

צילומים: יעקב וידר ויוסי הופמן











ערוץ 2 פוניבז מחבלים שונאים שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד