כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סאטמר ל'מועצת': מי סוחר הנשמות שיחליט מי יופקר?

חברי 'המועצת' קיבלו מכתב ששוגר לבקשת האדמו"ר מסאטמר • "התאוה להיות חלק מהקואליציה, אינה יכולה למחוק הפקרה של בחורים ואברכים לרשת השטן" • המכתב המלא

האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר



חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, המתכנסת היום בערב בבני-ברק, לאחר תקופה ארוכה, קיבלו אמש מידי שני שליחים שהגיעו לכל בית ובית של גדולי ישראל מכתב מפתיע שנשלח דווקא בידי גורם המתנגד לדרכה של אגודת ישראל.

מדובר באגרת שנשלחה מטעם 'ועד משמרת חומותייך ירושלים' של קהילת ייטב לב בנשיאות האדמו"ר מסאטמר, שתוכנה נכתב בברכתו ובהסכמתו של האדמו"ר על-ידי רבני הוועד, הרה"ג רבי נפתלי הירצקא צוויבל, הרה"ג רבי דוד שלמה עקשטיין והרה"ג רבי בנציון לאוב.

ועד זה הינו אחראי והשופר מטעם החסידות על כל המערך הציבורי והאקט המחאתי הנוגע לצביון היהדות בארץ ישראל.

האדמו"ר ביקש מרבני הוועד לנסח אגרת שבה יחזקו את ידה של מועצת גדולי התורה, בעיקר בעניין גיוס בני הישיבות - הנושא הבוער שעל הפרק, ולמחות במקביל בכל תוקף, נגד הזמירות השונות שהושמעו במהלך הימים האחרונים ולפיהם יש סיכוי לפשרות כלשהן בנידון.

"באנו בזה לבקש ולהתחנן מאתכם"

וכה נאמר במכתב:

"אל מע״כ האדמורי״ם, הרבנים וראשי הישיבות
חברי ״מועצת גדולי התורה״
של אגודת ישראל ודגל התורה בארה״ק הע״י

הנידון: גזירת ״גיוס בני הישיבות״ בארה״ק

אחדשה״ט,

עת צרה היא ליעקב, כאשר חרב גיוס בני הישיבות המורם על ראשם של אחינו תושבי ארה״ק מחריף והולך רח״ל, הרשעים כים נגרש השקט לא יוכלו ובעזרתם של משתפי פעולה מנסים בכל כוחם לגייס בחורים ואברכים אל צבאם הטמא בכל מיני דרכים ותכסיסים.

והנה זה שנים רבות מאז התייסדה מדינת הציונית הטמאה, החלו הם בגזירות חדשות בכל עת ועונה לרוקן את ארה״ק משומרי תורה ומצוות רח״ל, והיהדות החרדית מנגד השיבה מלחמה השערה וגוים נתנו למכים, על עשרות גזירות נוראות נגד הדת ונגד תורתינו הקדושה, ועל כולם על גזירת גיוס בנות, אשר לנוכח גזירות איומות אלו עמדה היהדות החרדית כחומה בצורה להגן על המבצר. ואכן בחסדי שמים בכל זמן שמדינת השמד רצו לאכוף חוקים אלו, הוצרכו להשיב חרבם לתערה כשראו שהציבור החרדי שומעים לדעת תורה הברורה ונאמנים לה׳ ולתורתו הקדושה.

ועתה על של עתה באנו, כאשר בעשור האחרון חלו תמורות ושינויים בענין זה, כשבשנת תשס״א פקע חוק דיחוי בני הישיבות ותחת זה קמה וגם נצבה ״חוק טל״ שהיה כמין פשרה כאשר בכל שנה הוצרכו להתגייס מספר מצומצם של בחורים רח״ל, וגם אז היו אלו גדולי ישראל האמיתיים אשר ראו בעיניהם הבדולחים שזו סכנה איומה ונוראה לעולם התורה והישיבות בארה״ק.

וכעת הגענו למצב איום ונורא בראותם כי הדרך פתוחה לפניהם, התקדמו בעוד מדריגה ועם ביטולו של ״חוק טל״ שהיה תקף למשך עשור, החליטו שהשעה כשר לכך לגייס אלפי חרדים לצבאם הטמא ר״ל. והנה, לאחרונה התחילו להגיע שמועות מבהילות ונוראות מארצינו הקדושה שחס ושלום מאימת הצר הצורר, יסכימו נציגי המפלגות החרדיות בשמכם ובידיעתכם לחלק את בני ישראל לשני מחנות, כאשר מחנה האחת מאלו השוקדים ומייגעים על התורה כל היום, ישארו ללמוד בין כותלי בתי המדרשים והישיבות, והמחנה השניה מאלו שאין בכשרונם להתמיד בתורה כל היום, ימסרו ע״י המפלגות ח״ו כמתנה שלימה לצבאם הטמא והמשוקץ אשר כידוע אית בהו כל הג׳ עבירות שבתורה ר״ל ועצם קיומה היא התגרות באומות ומרידה במלכות שמים ה' ישמרנו.

וכבר היה לעולמים בזמני גזירות הקאנטאניסטי״ן שראשי הקהלות ועשירי עם מכרו את בני העניים נחשלים ונפלטים לצבא הצאר, ומצב זה נחרת באות קלון בתולדות ימי עמינו, ואזכרתה מעורר רגשות וזכרונות נוראים בכל לב יהודי. ועל זה דוה לבינו ותתחלחל נפשינו כאשר שמועה שמענו אשר בימינו אלו עומדים משתפי פעולה ונציגי מפלגות החרדיות ומכריזים שמוכנים הם לפשרות שחלק מהציבור החרדי ילך לצבא, ורק בני תורה היגיעים וממיתים את עצמם באהלה של תורה ינצלו.

לאור כל זאת באנו בזה לבקש ולהתחנן מאתכם חברי ״מועצת גדולי התורה״, בזמן כזאת כאשר כבודכם מתכנסים ומתאספים לטכס עצות נגד הגזירה הנוראה, אנא מכם תעמדו בשער לא ליתן למלאך המשחית להיכנס אל פתח בתינו, כי בוודאי גם מאתכם יש רבים וטובים אשר חרדים לדבר נורא זה, כי האם מותר למכור חלק אחד של כלל ישראל בעד הצלת חלק אחר?

ומי יהיה השופט אשר ירים את ידו לומר לאחד צא מכלל ישראל, ומי הוא סוחר הנשמות שיחליט על כך? האם למי העוז והעוצמה לומר לילד החי גזורו?

והנה כאשר עומדת ותלוי הגזירה הנוראה של גיוס בני ישיבות, ומודדים ושוקלים על ישיבה באופוזיציה או בקואליציה של ממשלת הכופרים, לצערנו נשיאת חן בעיני הכופרים החילונים והתקציבים הגדולים והעצומים של הממשלה הן המה העומדים בראש דאגותיהם של הנציגים, ובמקום לומר את האמת כי אין מקום לשום יהודי חרדי בצבאם הטמאה אשר היא אבן נגף לכלל ישראל, הן מצד עצם מהות הכוחי ועוצם ידי ומצד העברה על השלש שבועות ר״ל והן על הג׳ עבירות החמורות שבתורה, באים ״ומתנצלים״ כי מבינים את הצורך ליטל חלק בהצבא, אך אנו עושים את זה בדרכינו אנו.

וברורות יאמר! התאוה והרצון להיות חלק מהקואליציה בממשלת הכופרים, אינה יכולה למחוק את ההפקרה הזדונית של בחורים ואברכים חרדים לרשת השטן הציוני, ומי הוא אשר מוכן לקבל את אחריותו המלאה לנהוג בבחינת ״נעץ חרב בביהמ״ד״ ולחלק את עולם הישיבות לטובים ורעים חס ושלום.

וע״כ באנו בקריאה נואשת ואחרונה למע״כ חברי המועצת הע״י, אנא מכם החלצו חושים, ובעת ההתכנסות וההתאספות בימים האלו תרימו קול מחאה אדירה נגד כל אלו המתפשרים למיניהם, ואל תמנעו מלהשמיע דעת התורה האמיתית שחס ושלום לוותר על אף בחור או אברך אחד מבני ישראל קדושים. ומי יודע אם לא לעת כזאת כאשר רואים אתם ברורות שמכח התקציבים והנאה משלטון הרשע הגיע מצב איום ונורא כזה, אולי ואולי הגיע הזמן המוכשר להכיר את האמת ולהודות פעם ולתמיד שהאי שר צבא ה׳ ה״ה רבינו הקוה״ט בעל דברי יואל מסאטמאר זי״ע צדק בכל דרכיו והוא הוא אשר ראה בעיניו הבדולחים כי סכנה נוראה ואיומה מונפת על עולם התורה והישיבות בארה״ק ע״י ההנאה משולחן איזבל והשתתפות בבחירות – כאשר כבר נתפרסם בקיץ העבר שכך אמר הגאון ר׳ דוב פוברסקי שליט״א מגדולי ראשי ישיבות בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה.

ואנו מצידינו אחינו שבגולה לרבבותיה, נעמוד ביתר שאת ויתר עוז לימין אחינו שבארץ הקודש, שיוכלו לעמוד בפרץ ולגדור גדרים וסייגים שלא ליתן למלאך המשחית לבא אל בתינו. והשי״ת יהא בעזרינו ע״ד כבוד שמו יתברך, לבטל מעלינו כל גזירות קשות ורעות, ובמהרה דידן נזכה להתרוממות קרן התורה וישראל בביאת גוא״צ במהרה דידן אמן.

הכו״ח בצער ובדאגה,

יום ג׳ לסדר כי השחד יעור פקחים (משפטים), תשע״ג לפ״ק
ועד משמרת חומותיך ירושלים
דקהל יטב לב דסאטמאר

האם מזכיר מועצגת גדולי התורה, רבי מרדכי שטרן יקריא את המכתב במהלך הישיבה? האם ידונו בו חברי 'המועצת'? נמתין ונדע.
מועצת גדולי התורה סאטמר משמרת חומותייך מכתב אגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד