י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החרפה בהגבלות: מצרים חוסמת את יוטיוב

בית המשפט הורה על חסימת הגישה בעקבות הסרטון "תמימות האיסלאם" שעורר סערה בעולם המוסלמי לפני כחצי שנה • התובע במשפט טען כי האתר מהווה "סכנה"

  • ל' שבט התשע"ג
הולכת ומתאסלמת, מצרים. צילום: פלאש 90
הולכת ומתאסלמת, מצרים. צילום: פלאש 90

בית המשפט במצרים קיבל את תביעתו של אזרח מצרי לחסום את הגישה לאתר יו-טיוב של גוגל וזאת בעקבות פרסום הסרטון "תמימות האיסלאם", שעלה לאתר לפני מספר חודשים וגרם לסערה ברחבי העולם המוסלמי בעקבות טענות כי הוא פוגע בנביא מוחמד.

האזרח המצרי, חאמד סאלם, הגיש תביעה בבית המספט נגד ראש הממשלה, שר התקשורת והרשות הרגולטורית האחראית על התקשורת במדינה בטענה שהם האחראים על כך שיש גישה ליו-טיוב במצרים. סאלם טען בתביעה שלו כי האתר מהווה "סכנה לשלום הציבורי" ועל כן יש לחסום את הגישה אליו.

בית המשפט קיבל את טענותיו של האזרח והורה לרשויות במדינה להתחיל להעירך לקראת חסימת האתר למשך חודש עד להמשך בירור התביעה. התביעה נגד האתר מצטרפת לתביעה נוספת שהוגשה לפני כחצי שנה לבית משפט מצרי נגד האתר עצמו בדרישה לתשלום 2 מיליארד דולר על חלקו בהפצת הסרט.

נזכיר שלפני כחצי שנה פרצה סערה בעולם האיסלאמי בעקבות פרסום קדימון לסרט שנקרא "תמימות האיסלאם" ובו נראה הנביא מוחמד מבצע מעשים המנוגדים להלכה האיסלאמית. בעקבות הסערה שעורר הסרט, החליטה גוגל -הבעלים של אתר יוטיוב- לחסום את הגישה לסרט במספר מדינות איסלאמיות כולל אינדונזיה, ערב הסעודית ולוב. היוצר של הסרט, אמריקאי ממוצא מצרי, נעצר בארצות הברית בעקבות כך.
יוטיוב מצרים חוסמת חופש ביטוי חודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד