כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פרשת האם המבריחה • רבני 'העדה': להוציא הילדה מהמשפחה ולמסור לטיפול

הכרזה במאה שערים: "בהוראת גאב"ד 'העדה החרדית' כל מי שיודע היכן נמצאים בני המשפחה - שיעדכן את עסקני השכונה" • רבני מאה שערים החליטו להוציא הילדה מחזקת ההורים - חברי 'כת השאלים' שבנם בן החודשיים וחצי נפטר משפעת - ולמסרו לטיפול רפואי • חיפושים אחר בני המשפחה - שנעלמו

משטרה בשכונה חרדית. צילום ארכיון: יעקב נחומי
משטרה בשכונה חרדית. צילום ארכיון: יעקב נחומי

הבוקר התעוררו תושבי שכונת מאה שערים לקול רמקולים, שקראו: "בהוראת גאב"ד 'העדה החרדית' הרב טוביה וייס שליט"א, כל מי שיודע היכן נמצאים משפחת לדרמן, שיעדכן את עסקני השכונה".

הקריאה באה בהמשך לחשיפה של אתר 'בחדרי חרדים', כי ביום שישי האחרון התקבלו פניות במחלקת הרווחה של עיריית ירושלים מצד שכנים של בני המשפחה המתגוררת ברחוב אדמון בשכונת מאה שערים. בפניות נמסר, כי למשפחה שבנה בן החודשיים וחצי נפטר ביום חמישי האחרון ממחלת השפעת, ישנה בת נוספת בגיל שנתיים וחצי החולה בשפעת, וההורים - חברי 'כת השאלים' - אינם לוקחים אותה לטיפול רפואי.

בעקבות הפניות, פנו עובדים סוציאלים אל עסקני השכונה. הללו שיתפו בפרטים את בכירי רבני השכונה, שהחליטו להוציא את הילדה מחזקת ההורים, בניגוד לרצונם, ולמסרה לטיפול רפואי.

יצוין, כי לאחר שהתקבלו פניות מהשכנים, פנו עסקני השכונה אל אחת מראשי 'נשות השאלים', שניסתה לשכנע את ההורים לשתף פעולה עם הרשויות - ולקחת את הילדה לטיפול רפואי, אך ללא הועיל.

עוד בנושא:
האם המבריחה • מאבק לחילוץ ילד חולה שפעת מהוריו - חברי 'כת השאלים'
התינוק נפטר - ההורים סירבו להגיע לשחרר הגופה

אמש - כפי שדיווחנו - פשטו כוחות משטרה, בליווי עובדים סוציאליים, על בית המשפחה ברחוב אדמון, כדי להוציא את הילדה מחזקת הוריה, אך הבית היה ריק, לאחר שההורים הצליחו להימלט עם הילדה.

החיפושים אחר בני המשפחה המסתתרת - נמשכים.
מאה שערים תינוק שפעת רבנים מחלקת הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד