כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נעצר תמהוני שפגע באדמו"ר מקרעטשניף וחילל הציון

חילוני תושב רחובות חילל את קבר האדמו"ר הקודם, פגע בנכסי החסידות, ואיים על שכנים בבניין בו התגורר • בחקירת המשטרה טען: "עשו לי כישופים" • מעצרו הוארך

האדמו"ר מקרעטשניף. צילום ארכיון: דודיש מואלי
האדמו"ר מקרעטשניף. צילום ארכיון: דודיש מואלי

ביום רביעי האחרון הוגשה תלונה במשטרת רחובות, על חבלה במזיד ברכבו של האדמו"ר מקרעטשניף. זאת לאחר ששני צמיגים ברכבו נוקבו. כמו כן, חוללו והוצתו קבריהם של האדמו"ר הקודם מקרעטשניף זצ"ל והרבנית, כאשר בשריפה הועלו באש גם מזוזות. בנוסף נגרם נזק גם לרכוש של חסידי האדמו"ר.

בפעילות של מש"ק אושיות, מיכה יטמנו, אותר ביום שישי חשוד בביצוע המעשים, חילוני תושב רחובות, המתגורר ברחוב גוש עציון בשיכון מזרחי בעיר - שהודה במעשים המיוחסים לו.

החשוד נעצר ונכלא, ומעצרו הוארך עד ליום רביעי השבוע. בחקירתו טען: "עשו לי כישופים" - ולכן עשה את מה שעשה.

מתברר, כי מדובר באותו אדם שיומיים טרם הגשת התלונה, נעצר ונחקר לאחר שהטיל אימה על דיירי הבניין בו התגורר, ושוחרר בתנאים מגבילים.

האיש החל לפני מספר שבועות לאיים על שכניו, כי הוא מתכוון "לעשות להם סוף".

בתחילה לא ייחסו השכנים חשיבות רבה לדבריו. רק כשחלפו מספר ימים, הם הבינו כי נקלעו למצוקה - השכן החל להטיל עליהם ועל בני משפחותיהם אימה. הוא הסתובב בחדר המדרגות עם סכין, ובאחת הפעמים אף תקע אותה בדלת בית. במקרה אחר קרע באמצעות הסכין עגלה פרטית של שכן, ובהמשך אף תלש את המזוזות שבפתח הדירות בבניין - אותן העלה באש בסמוך לקבר האדמו"ר מקרעטשניף זצ"ל.

עוד בנושא:
איים בסכין על השכנים החרדים: "אעשה לכם סוף"

על פי העדויות, הוא נהג לרדוף אחר הילדים בדרכם לבית הספר, ופיזר אוכל בבניין.

הדיירים הגישו תלונה במשטרה, וסיפרו כי הם וילדיהם חוששים לחייהם. בתחילה המשטרה לא נענתה. רק לאחר התערבותו של חבר מועצת העיר הרב פנחס הומינר, האיש נחקר. כאמור, יומיים אחר-כך הוא נעצר.
רחובות קרטשניף נזק קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד