כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

כשבחוץ השתוללה סופת 'נמו' - בסאטמר הדליקו מזגן

אלפים מתושבי בורו פארק השתתפו בטיש שערך האדמו"ר מסאטמר • 8 וחצי מיליון דולר נתרמו בתפילת שחרית לטובת הת"ת החדש • מדוע הקדים האדמו"ר את בואו לשכונה?

כשבחוץ השתוללה סופת 'נמו' - בסאטמר הדליקו מזגן

סופת השלגים והסערה הגדולה 'נמו' שפקדה את ניו יורק, לא הצליחה לשבש לחסידי סאטמאר את השבת המרוממת, בצל האדמו"ר מהר"א מסאטמאר, שהגיע לשבות בשכונת בורו פארק. אלפי חסידים תושבי השכונה ומאות אורחים מרחבי ניו יורק, השתתפו בתפילות ובשולחנות של האדמו"ר, שנערכו בבית המדרש הגדול של סאטמאר בעיר.

האדמו"ר הגיע לשכונה בשל תחילת בנייתו של בנין חדש, שישמש כת"ת של החסידות. הבנין יכיל 70 כיתות לימוד, אולם לחתונות וארבעה אולמות לשמחות אחרות במחירים מוזלים. הבנין יצא לדרכו לפני כחצי שנה, אך בימים אלה מתחילים בבניית הקומה הראשונה, וביום א' פרשת ויקרא יתקיים מעמד גדול שייקרא 'לבנת הספיר' בשטח הבניה.

האדמו"ר שהיה אמור להגיע לשבות בשכונה בשבת ויקהל פקודי – החודש, לפני המעמד האמור, החליט להקדים את בואו, כדי לא להפריע לתלמידי הישיבה בשבוע האחרון של 'זמן חורף', ובכך לגרום לביטול תורה של שבוע שלם, לכן הגיע לשבות בשבת שקלים, ביום ההילולא של זקנו בעל ה'קדושת יום טוב' מסיגעט זצ"ל.

בשבועיים אלה, לבשה שכונת בורו פארק חג לקראת הביקור המרומם. לקראת השבת, עוטרו הרחובות בשלל נורות צבעוניות, ובחזית בית המדרש הגדול הוקם אוהל ענק לצורכי השבת. בימים האחרונים, כאשר החלו להגיע השמועות על מזג האוויר הקשה שיפקוד את ניו יורק - חששו קצת המארגנים מפני הבאות.

רק כאשר הציבור שהגיע מכל רחבי השכונה מילא את בית המדרש עד אפס מקום, נרגעו העסקנים. השלג שנערם בגובה חצי מטר בחוץ - לא מנע מאלפים להגיע ל'טיש' הגדול. בתוך זמן קצר התמלא בית המדרש, והחום המעיק דרש הפעלת המזגנים על ידי גוי של שבת, לצורך צינון האוויר...

הטיש נמשך עד 1:30 בלילה. כשהוא מבוסס בשלג, יצא הציבור הגדול ללוות את האדמו"ר עד לבית האכסניה, בכבוד ובהדר רב.

לתפילת שחרית, ניגש האדמו"ר לפני התיבה כבכל שבוע. לקריאת התורה עלו לתורה הנגידים מרחבי ניו יורק, כאשר כל אחד מהם מרים תרומה לטובת הבנין החדש. בסך הכל הגיע סך התרומות לשמונה וחצי מליון דולר!

לאחר תפילת שחרית, עלה האדמו"ר לביתו של אחד מהנגידים הגדולים, שתרם חצי מליון דולר - כדי לזכות שהאדמו"ר יקדש בביתו. משם, הגיע האדמו"ר לביתו של מנכ"ל מוסדות סאטמאר בעיר, בו התקיימה סעודת 'צפרא דשבתא' עם אלו שתרמו מעל רבע מליון דולר לבניין החדש.

לסעודה שלישית נכנס האדמו"ר כשעה לאחר זמן הדלקת הנרות. הייתה זו סעודה שלישית האחרונה מימי השובבי"ם הידועים. מיד בזמן רבינו תם, יצאו מאות חסידים מהשכונה הקרובה ויליאמסבורג, כדי לשמוע את דברי התורה האחרונים של שובבי"ם.

לאחר תפילת מעריב והבדלה בבית המדרש, עבר האדמו"ר לבית האכסניה, שם קיבל את אלו שתרמו סכומים קטנים יותר לבנין הת"ת.

לרגל השבת יצא לאור סידור חדש על פי נוסח בית סיגעט, והופק אלבום לחנים חדשים לרגל המאורע.
סאטמר ת''ת תרומות שלג אוהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד