כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ברית לפיד-בנט מעמיקה • יציגו התנגדות מתואמת למתווה יעלון המשודרג

נתניהו והמפלגות החרדיות מנסים לתקוע טריז בין יש עתיד לבית היהודי, אבל בינתיים הקשר בין המפלגות דווקא מתחזק • הרב שי פירון מ'יש עתיד' מקיים פגישות עם רבני הציונות הדתית • הליכוד יציג היום את מתווה יעלון המשודרג - לפיד ובנט החליטו יחד: לא מסכימים לפתרון המוצג

מתנגדים יחד. לפיד ובנט. צילום: פלאש 90
מתנגדים יחד. לפיד ובנט. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

למרות כל הניסיונות של בנימין נתניהו והמפלגות החרדיות לתקוע טריז בין השניים, הברית בין נפתלי בנט ויאיר לפיד איתנה מתמיד: הליכוד ביתנו מתכוון להציג היום, עם פתיחת המו"מ הקואליציוני מחדש, את 'מתווה יעלון משודרג' לפתרון השוויון בנטל.

אבל ביש עתיד ובבית היהודי כבר מיהרו להודיע, כי יציגו התנגדות מתואמת למתווה החדש, שנועד לאפשר הסכמות בין המפלגות החרדיות, הבית היהודי ויש עתיד - וכניסה משותפת לקואליציה.

במסגרת המשא ומתן הקואליציוני ייפגשו היום צוותים מקצועיים של הליכוד-ביתנו ויש עתיד בכפר המכבייה, לאחר יותר משבוע מאז התקיימה הפגישה הקודמת בין נציגי שתי המפלגות הגדולות.

כמו כן עתיד היום ראש הממשלה להיפגש, לראשונה אחרי חמש שנים, עם יו"ר הבית היהודי. הפגישה סוכמה לאחר שאתמול התנצל בנט בפומבי בפני אשת ראש הממשלה, ואמר בשידור בגלי צה"ל: "שרה נתניהו היא אישה טובה. אני מצטער על הבדיחה בעניין קורס הטרור שכאילו עברנו ביחד. המתקפה על שרה נתניהו מאוד לא במקומה. היא אישה טובה, שאוהבת את בעלה, וזכותו המלאה להתייעץ איתה, כמו שאני מתייעץ עם אשתי".

במסגרת המו"מ, עתידה מפלגת השלטון להניח בפני השותפה העתידית את השינויים והשידרוגים שיזם ראש הממשלה במתווה יעלון. אלא ש'מעריב' מדווח, כי יש עתיד והבית היהודי מתואמות ביניהן היטב - והתשובה מצידם לגבי המתווה המתגבש עתידה להיות שלילית. "אם הפתרון יהיה לפי מתווה יעלון, יש עתיד לא תהיה בממשלה", הבהיר גורם המעורה במו"מ הקואליציוני.

עוד בנושא:
המו"מ הקואליציוני תקוע: יאיר לפיד ואיווט ליברמן ממשיכים להתקוטט
בנט התנצל בפני שרה - וזכה לפגישה עם נתניהו

ביש עתיד לא מוכנים להתפשר על העיקרון כי הצבא הוא הריבון ולא הרבנים, ורק הוא יחליט את מי ברצונו להתגייס ולאן. על כל שאר הפרטים, אומרים שם, יש על מה לדון: גיל הגיוס והמקומות אליהם יופנו המתגייסים החרדיים.

ביש עתיד צפויים לגלות גמישות בכל הקשור לשאלה אם המתווה יפעל באמצעות מכסות שיקבעו כמה בני ישיבות יוכלו להמשיך ללמוד, או שהוא יתבסס על יעדי גיוס. "ההבדל בין יעדים למכסות הוא סמנטי", מצטט 'מעריב' גורם במפלגה. "הרי אפשר להגדיר יעד של 95% גיוס בציבור החרדי, שהוא שווה ערך למכסה של 500 בני ישיבות שיוכלו להמשיך ללמוד בישיבה. אני מבין את הקושי של אנשים כאלו ואחרים עם המילה מכסות.

"אבל לא נתפשר על כך שכל אזרח בישראל, בשלב כזה או אחר, יתרום את חלקו במסגרת שירות צבאי או במסגרת שירות לאומי-אזרחי. על גיל הגיוס ועל השאלה עד איזה גיל אפשר לדחות את השירות, ומה הם יעדי הגיוס המדויקים - על כל אלו אפשר לדבר. אבל נקודת המוצא של המתווה היא שכולם הולכים לבקו"ם ושצה"ל הוא הריבון".

ביש עתיד מחדדים ואומרים: "הוויכוח הוא לא על התלמידים שיישארו בישיבות. השאלה היא אך ורק אם מדינת ישראל היא הריבון. בנוגע לשאלה איך בונים נכון את המתווה ומהם השלבים, אם למישהו יש הצעה טובה יותר, אנחנו מוכנים לשמוע".

על רקע הנסיונות של הידוק הקשר בין המפלגות החרדיות לבית היהודי, כאשר נעשו ניסיונות להשפיע על המפלגה הדתית-לאומית, בין היתר באמצעות פגישות של רבני הציונות הדתית עם אדמו"רים וגדולי תורה, מסתבר כי המפלגה שחרטה על דגלה ש'משהו חדש מתחיל', אינה ממהרת לתמוך בעמדה החרדית, אלא דווקא מעמיקה את הקשר עם יש עתיד של יאיר לפיד.

הרב שי פירון, מספר 2 במפלגתו של יאיר לפיד, בעצמו רב דתי-לאומי, מקיים בימים אלו פגישות רבות עם עמיתיו בעולם הרבנות הציוני-דתי. "שיתוף הפעולה בין יש עתיד והבית היהודי חזק", צוטטו גורמים בשתי המפלגות. "הן מאוחדות בדעה כי כל אחד בישראל צריך לשרת".
יש עתיד הבית היהודי ברית התנגדות מתווה יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד