י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הצעת החוק הראשונה של יש עתיד: נגד הלוביסטים

הצעת החוק הראשונה שמגישה מפלגתו של יאיר לפיד: הגבלת פעילותם של הלובסיטים בכנסת • "החוק יבטל את תופעת הסוכנים הסמויים של הטייקונים בכנסת"

  • א' אדר התשע"ג
"סוכנים סמויים של הטייקונים", צילום: עזריאל משה
"סוכנים סמויים של הטייקונים", צילום: עזריאל משה

הצעת חוק ראשונה ממפלגת 'יש עתיד': אתמול הוגשה הצעת חוק הלוביסטים על ידי חברת הכנסת עדי קול, אשר קוראת לכללי רגולציה מחמירים לפעילות הלובינג בישראל.

הצעת החוק קובעת, כי פעילות הלוביסטים בישראל תהייה שקופה לציבור, תכלול הגשת דוחות תקופתיים ליו"ר הכנסת, תחייב הצהרה מקדמית הכוללת את תחומי העניין בהם יעסקו הלוביסטים ותרחיב את הגדרתם גם לפעילות הלובינג הנעשית מול חברי הממשלה והדרג המנהלי הבכיר ברשות המבצעת.

בנוסף, ההצעה קובעת תקופת צינון של שנה וחצי לח"כים, שרים ופקידים בכירים במגזר הציבורי, ומציבה קנס כספי של עד 50 אלף שקל לעוברים על החוק: "החוק יבטל את תופעת הסוכנים הסמויים של הטייקונים בכנסת ויעמיד את האזרח בראש סדר העדיפויות של נבחרי הציבור", אמרה קול.

"לא ייתכן כי העצה הראשונה והכי נפוצה שמקבלים חברי כנסת חדשים היא- היזהרו והישמרו מלוביסטים. הגיע הזמן לשינוי כללי המשחק ולהפרדה מוחלטת בין הון לשלטון", אמרה קול. לדבריה, על נבחרי הציבור לדאוג לאינטרס הציבורי, ולנתק עצמם מבעלי הון וגורמי כוח חיצוניים ואינטרסנטיים.

על הצעת החוק של ח"כ קול חתמו חברי הכנסת רבים מסיעת 'יש עתיד', וביניהם: עופר שלח, יעל גרמן, יעקב פרי, בועז טופורובסקי, פנינה תמנו שטה, רונן הופמן, מאיר כהן, מיקי לוי ועוד.
יש עתיד הצעת חוק ראשונה לוביסטים הון שלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד