1. עמוד הבית
  2. בחצרות
  3. בחצרות חסידים

בלעדי • לאחר 8 שנות מאבק: התגבש הסכם פשרה בין חצרות באבוב

פרסום ראשון • רבני הרכב הבוררות הדן בסכסוך בין שתי חצרות באבוב קבעו: שני הצדדים ימשיכו להשתמש בשם באבוב, אך צד הרמ"ד יוסיף לשמו את הספרה 45 • מי יזכה בשם 'קהל שערי ציון'? ואיזו חצר תכונה 'קהל שערי שלמה'? • ומתי תינתן ההכרעה בסוגיות הממוניות? • כל הפרטים
שלמה גרינברג, בחדרי חרדים, א' אדר תשע"ג 11/02/2013 15:35

האדמו"ר  מבאבוב והאדמו"ר הרמ"ד עיבוד: בחדרי חרדים האדמו"רים, רב"צ (מימין) והרמ"ד. עיבוד: בחדרי חרדים

הסוף למתיחות בין חצרות הקודש באבוב?

לאחר קרוב לשמונה שנים של דיונים ומאבקים אינסופיים, ערכו אתמול (א) דייני בית הדין המיוחד שדן בסכסוך בחצר באבוב הצבעות בין הרבנים, וסיכמו על חלק מפסק הדין הצפוי לצאת בקרוב.

חברי בית הדין שהשתתפו בדיוני הבוררות הם: הגאון רבי יצחק ברגר, דיין בעיר מנצ'סטר, ששימש כבורר מטעם צד האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב; הגאון רבי זלמן גראוז, הבורר מטעם צד האדמו"ר הרב"צ מבאבוב; והבוררים הגאון רבי יצחק חיים זלטנרייך, אב"ד טשאקאווא, הגאון רבי יחיאל באב"ד, אב"ד טארטיקוב, והגאון רבי אברהם ברוך רוזנברג, דומ"ץ במכון להוראה במונסי.

על פי החלטת בית הדין, שצפויה להתפרסם במלואה בקרוב, מכיוון ששני האדמו"רים הינם יורשים על פי דין תורה - וממשיכיהם של אדמור"י באבוב זצ"ל, לכן שניהם יכולים להמשיך להשתמש בשם באבוב.

לפני כשבע שנים, בחודש אייר תשס"ה, הגיש צד האדמו"ר הרב"צ מבאבוב תביעה נגד צד האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב, במסגרתו ביקשה הקהילה צו מניעה נגד החצר המתחרה, כדי שזו לא תוכל להשתמש בשם באבוב.

אתמול החליט בית הדין לדחות את התביעה, וקבע כאמור, ששני הצדדים יכולים להמשיך להיקרא 'באבוב'.

עד כה, השתמשו שתי הקהילות בשם 'קהל שערי ציון' על שם האדמו"ר רבי בן ציון מבאבוב הי"ד, בעל ה'קדושת ציון'. אולם מכאן ואילך יחול שינוי בעניין.

על פי ההסכמים, יכתבו הדיינים בפסק הדין, כי לצד השימוש בשם באבוב, צד א' (הרמ"ד מבאבוב) יוסיף למען השלום וההיכר, את הספרה 45 לאחר כתיבת המילה באבוב, כפי שנהוג עד היום ששתי החצרות נקראות בפי העם, באבוב 48 (הרב"צ מבאבוב) ובאבוב 45 (הרמ"ד מבאבוב), על שם הרחובות בהם ממוקמים בתי המדרש של החצרות.

עוד הוחלט, כי קהילתו של האדמו"ר הרב"צ מבאבוב, זכאית להחזיק בשם 'קהל שערי ציון', כפי שהיה עד כה. מאידך, קהילת האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב, תיקרא להבא, 'קהל שערי שלמה' על שם האדמו"ר רבי שלמה מבאבוב זצ"ל.

בית הדין טרם הוציא את הפסיקה בכתב. בתקופה הקרובה תינתן הפסיקה המורחבת, לאחר תום מסכת הדיונים, שתכלול גם התייחסות לנושא הנכסים - נושא טעון ושנוי במחלוקת עמוקה - וגם, כאמור, על נושא נשיאת שמה של 'באבוב'.




הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. על זה נלחמות "קהילות קודש"???  

    גור-אריה

    • בדיוק על נושא זה ישנה תשובה מאת הצאנזער רב זצ"ל (ל”ת)

      משקיף

    • המענין שראזנברג סובר הלכתית צודק הרמ״ד ומוכן להוכיח זאת וכל הפשרות זה בגלל האחרים (ל”ת)

      עניני

  2. וכשיהיו נכדים אז יקראו להם באבוב 79, באבוב 88, באבוב 142?  

    עדיף היה כבר לדרוש איחוד ולמנוע ביזיון כזה בכלל

  3. בהשפעת השלום בויזניץ  

    מנחם

  4. בחדרי עוד ישקיע המון זמן בעיבוד  

    דוד

  5. תיראו עם מה הם מתעסקים....  

    חובש קרבי גדוד 363

  6. קהל שערי רחמים  

    תלמוד בבלי

  7. ולהיהודים אשר בבובוב הייתה אורה שמחה ששון ויקר.  (ל”ת)

    צביקה

  8. באבו"ב ר"ת ב'א א'חיך ב'מרמה ו'יקח ב'רכתך  (ל”ת)

    הוידונאנאש 92

    • לפחות תכתוב בשם אומרו 

      אתה לא פייר

  9. הרב יצחק ברגר לא רק דיין במנצ'סטר, הוא אב בית דין  (ל”ת)

    ותו לא?

  10. יותר טוב רמ"ד בבא בובה ורמ"צ בבא בבובה  

    בבא בובה

  11. לא נסכים  

    אהרון דוד

  12. פרנסה  

    ל"ת

  13. באוב  


  14. bobov din torah  

    yedid bobov

  15. אם ר' ברוך רוזנברג ממאנסי נמצא בהרכב ב"ד, עוד יימשך הדיונים עד נישואי כל ניניו  (ל”ת)

    אידיאליסט

  16. fcus v,urv  

    הערה לכתבים

  17. שניהם יורשים עפ"י תורה  

    שניהם יורשים

  18. ניצחון גדול לצד הרמ״ד מבאבוב שהתברר שהילכתי הוא הצודק.  

    יהודי

  19. כל בר דעת הבין כך וחבל שאלו שלא הבינו עשו כזה שנאת ישראל אקוה שעכשיו יעשו אהבת ישראל.  (ל”ת)

    דוד

;