כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הכירו: הוועדה שתנהל בינתיים את הכנסת

עד להקמת ממשלה וגיבוש קואליציה, תנהל את הכנסת וועדותיה 'ועדה מסדרת' בת 29 חברים - לפי מפתח של נציג לכל 4 ח"כים • יו"ר הוועדה: זאב אלקין

ראשי הסיעות בכנסת החדשה. צילום: פלאש90
ראשי הסיעות בכנסת החדשה. צילום: פלאש90

בשבוע שעבר, כינסה מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, את נציגי הסיעות בכנסת, לצורך החלטה על הרכב הוועדה המסדרת. נציגי הסיעות קיבלו פה אחד את הצעת ח"כ זאב אלקין, כי הוועדה המסדרת, תמנה 29 חברים. לפי מפתח של 4 חברי כנסת לכל חבר וועדה.

חוק הכנסת קובע, כי בראשות הוועדה המסדרת, יעמוד ח"כ מהסיעה של חה"כ שעליו הטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכיב את הממשלה. כאמור, מליאת הכנסת אישרה לפני שעה קלה, ברוב של 61 חברי כנסת מול נמנע אחד, את הרכב הוועדה המסדרת.

חברי הוועדה יהיו : מסיעת הליכוד חה"כ, זאב אלקין שיכהן כיו"ר הוועדה, אופיר אקוניס, יריב לוין, דני דנון, מירי רגב, רוברט אילטוב, דוד רותם וחמד עמאר. מסיעת יש עתיד חה"כ, עפר שלח, שי פירון, עליזה לביא, עדי קול ושמעון סלומון. מסיעת העבודה חה"כ, יצחק הרצוג, איתן כבל, נחמן שי ומיכל בירן. מסיעת הבית היהודי חה"כ, אלי בן-דהן, איילת שקד ואבי וורצמן. מסיעת ש"ס חה"כ, אברהם מיכאלי, דוד אזולאי ויצחק וקנין. מסיעת יהדות התורה חה"כ, משה גפני ומאיר פרוש. מסיעת התנועה, חה"כ מאיר שטרית. מסיעת מרצ, חה"כ אילן גילאון. מסיעת רע"מ-תע"ל, חה"כ אחמד טיבי. ומסיעת חד"ש, חה"כ מוחמד ברכה.

סיעות קדימה ובל"ד, המונות פחות מ – 4 חברי כנסת, ייוצגו ע"י משקיפים, חה"כ ישראל חסון וג'מאל זחאלקה.

הוועדה המסדרת התכנסה ובחרה בחברי הכנסת אופיר אקוניס ויצחק וקנין לסגנים זמניים ליו"ר הכנסת בפועל. בהמשך היום, תובא החלטת הוועדה המסדרת לאישור מליאת הכנסת.

על סדר יומה של הוועדה עומדים הנושאים : הקמת וועדות זמניות – ועדת כספים וועדת חוץ וביטחון, חלוקת משרדים קבועים לחברי הכנסת, קביעת מועדי כינוס המליאה ויציאה לפגרת פסח. לאחר הקמת הממשלה, הוועדה המסדרת תקים את 12 הוועדות הקבועות של הכנסת, ותקבע את סדר ישיבת חברי הכנסת במליאת הכנסת.

עד להקמת הממשלה, ינאמו במליאת הכנסת, חברי הכנסת החדשים. בתום כל נאום, יברך ח"כ ותיק, את הח"כ החדש. בנוסף, שרי הממשלה היוצאת, יסקרו את פעילות משרדם בכנסת היוצאת.
כנסת ועדה בחירות סיעות ליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד