י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אלבום שהוקלט במדבר • כל מה שחדש במוסיקה החסידית

קליפ פורימי ל'קינדרלאך' • אלבום שהוקלט בלב המדבר • איציק אורלב עם 'אל האור' • ויש גם שיר חדש לרבי אלימלך • שי קאהן מגיש: כל מה שחדש במוסיקה החסידית

אלבום שהוקלט במדבר • כל מה שחדש במוסיקה החסידית




המן הרשע • ה'קינדרלעך'

לכבוד ראש החודש אדר וחג פורים: להקת הילדים ה'קינדרלעך' מגישה שיר וקליפ חדש - 'המן הרשע'. מילות השיר מתוך מגילת אסתר, ללחן הקצבי של איצי ברי והפקה מוזיקלית משותפת של איצי ברי ואלי כהן.

הקליפ לשיר צולם באווירת חג הפורים. ילדי הלקה מחופשים ומאופרים, עם כירכרות עגלות וסוסים, ברחובות בני ברק:



בצילומי הקליפ מתארחים כוכב הזמר הים תיכוני איציק דדיה בתפקיד ששי, והכנר הבינלאומי דניאל אהביאל בתפקיד שמעיה האבטליוני - מתוך המחזמר שירים ונפלאות מבית הספר (חנוכה תשע"ג).

להקת קינדרלעך תטוס לחג פורים למופע פורים בלוס-אנג׳לס, ביחד עם גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד.


הללויה • עידו פורטל

עידו פורטל, בן 24, מתגורר בישוב עלי שבבנימין ומתפרנס מהיי-טק. פורטל מוכר לרבים בזכות מספר להיטים שהפכו לנכסי צאן ברזל במסגרת אלבומו הרשמי הראשון שמעה בקולי. האלבום, שזכה לשבחים מצד אנשי מוזיקה בישראל, יצא לאחר שני אלבומים מחתרתיים וכמות לא מבוטלת של להקות שהקים, ומיצב אותו כבשורה גדולה בתחום היצירה היהודית הישראלית הצעירה.



אבל אז החליט לקחת פסק זמן מהמוזיקה ולהתמקד בעניינים באמת חשובים: נישואין והקמת משפחה. ארבע שנים התנגנו שירים בראשו וכעת הוא חוזר. הללויה, הוא סינגל ראשון מתוך אלבום חדש 'הנני', שייצא בקרוב. פורטל הקליט אחד-עשר שירים רובם מקוריים וחלקם ביצועים ועיבודים אישיים לשירי קודש מוכרים.

"בזמן שנעדרתי מהאולפן נפתחתי לסגנונות נוספים וחדשים והתחברתי לשורשיי. באלבום הקודם לא נתתי ביטוי למוזיקה האתנית ולתרבות ממנה שאבתי ועליה גדלתי. באלבום הקרוב, יש ביטוי מוזיקלי בולט למוזיקה זאת ולמקום שבו אני חי...".

את הללויה הלחין עידו בעת ששהה בלוס אנג'לס, "קראתי את מילות הפסוק והלחן נשמע לי מתבקש, רציתי מאוד לשלב בשיר הזה, איחוד סגנונות כמו ערבי, מזרחי ואפילו קאנטרי...". ככלל, את חלומו המוזיקלי מימש פורטל כבר בגיל צעיר מאד, כשהלחין, עיבד ויצר עם בת דודתו שירים מקוריים. כשמו כן הוא, פורט עידו על גיטרה באומנות רבה ומביא את עצמו וקולו, כמו גם את אמירתו האישית והבועטת אל תוך המוזיקה.


אל האור • איציק אורלב

איציק אורלב הקפיד להוציא לנו כל כמה חודשים סינגל שהפך ללהיט - כשהאחרון נקרא 'קל עולם 3', שיר שאף רחבת ריקודים לא מפספסת.

עם כניסת חודש אדר חוזר איציק עם סינגל חדש, קצבי, מקפיץ ומשמח, מתאים לאווירה של פורים.

המסר בשיר שאורלב מעביר הוא על תקוותו היחידה של כל אדם, שבכח האמונה יוכל להתגבר על כל החשכות הקשות שפוקדות אותנו, הן במישור האישי, והן במישור הכללי. החיבור של כל יהודי לבוראו בכל זמן ובפרט בשעות קשות, נותנת ללבו נחמה ותקווה של אמת.



השיר 'אל האור' מעניק לכל יהודי באשר הוא את התשובה והפתרון גם למצבים הקשים ביותר שעוברים עליו. אמונה ורק אמונה. וכמובן את הכמיה לראות את הדרך 'אל האור'.

את המילים והלחן כתב יעקב מנשה - שאחראי גם ללהיטים 'אור בליבי', 'בום בום', 'ובא תרקוד'. על העיבוד: שלמה ברונר - שאחראי על כל הלהיטים.


קבל אותי כמו שאני • אורן דוד

אורן דוד, בן 20, מפתח תקווה, הוא תלמיד באחת הישיבות הטובות בבני-ברק. אורן מעיד על עצמו שכבר בהיותו ילד הרגיש עצמו כזמר, ובכל הזדמנות היה עולה אל הבמה לשיר.

הילד גדל, החלום נשאר, ועכשיו הוא מגשים את חלומו ומגיש שיר חדש ושני לקראת דרך חדשה ומקצועית.



'קבל אותי כמו שאני', שכתבה והלחינה אורלי רוזן, עם הפקה מוזיקלית ממוקצעת וללא פשרות עם סאונד שנעים לאוזן של אבי ז'נו.

אורן מפגין יכולות פנטסטיות ומגיש את השיר במיומנות מרשימה. הוא מביא ניחוח עדכני, מרענן ושונה ממה שיש כיום בז'אנר הים תיכוני.

שיר קצבי ומצוין שממצב אותו כאחת מההבטחות הגדולות:

"בחוץ הרוחות סוערות, עוד מעט ידלקו האורות והשקט סביב מרגש כמו תמיד ומושך אותי חזרה, במפגש היצטלבות של דרכים, גם אני לא הייתי תמים איך פתאום זה קרה שחלפה סערה וסחפה אותי חזרה.

אז תקבל אותי כמו שאני. ותחזק אותי אבא שלי. כי אתה הוא מלא רחמים עזור מלמעלה אלוקים, אז תישאר כאן תמיד לציידי, שלא אהיה לעולם לבדי, בלילות בימים בדרכים תשמור בכל רגע אלוקים.

בעולם יש המון הפתעות, לו יכולתי עוד אז כבר ליראות, שאלוקים לציידי ואני לא לבדי ויש מלאכים מסביבי. עברתי מסע נדודים במירוץ אחריי החיים יום הולך ויום בא ואני שוב נישבר שב אליך אבא יקר".


ותשפיע • אברהם צבי קליין

לפני שלוש שנים, ביום היארצייט של הרבי אלימלך מליזענסק זצ"ל, בעל ה'נועם אלימלך', רבו של אברהם צבי קליין בישיבה בשאר ישוב, לימד תפילה שהרבי אלימלך מליזענסק זצ"ל כתב: "ותשפיע רוח קדשך עלינו, שנהיה דבקים בך ושנשתוקק תמיד אליך יותר ויותר".

התפילה הזאת נגעה בנשמתו של קליין מאוד, והוא החליט להלחין את מילות התפילה המרגשת.

לעיבוד וההפקה המוסיקלית התגייס נוחי קרון, שגם אחראי לקולות הרקע, יחד עם הלל קפניק. על הביצוע המרגש אחראים יענקי ודובי בריזל.


לא תבושי • נדב גלעד

אחרי שני שירים מצליחים ברדיו וברשת, בהם גילה נדב גלעד שחוץ ממראיין מקורי וכתב, הוא גם כותב ומלחין שירים ישראלים ('בא לי לחבק אנשים', 'אגדלך'), חוזר גלעד אל המקורות ומביא כיוון חגיגי ושבתי יותר; 'לא תבושי' – 'גרסת הבית כנסת'. (בקרוב תצא גרסת הקצב של 'לא תבושי')

'לא תבושי' הוא שיר נוסף בפרוייקט השירים של נחמן שתיל - כותב ומלחין מהעיר רחובות, שבחר בנדב גלעד כזמר שישיר את לחניו. נדב, בקולו המרגש, מצליח להגיש את 'לא תבושי' הידוע לנו מקבלת שבת ופיוט 'לכה דודי', בלחן חדש ומקורי שלא נשמע מעולם.



בשיר החדש מתארח ראובן חיון בעל צבע קול מרגש וייחודי, שמשתלב בצורה מעניינת בקולו הנוגע של נדב.

'לא תבושי' הוא השיר הראשון בו נדב גלעד משתף פעולה עם זמר נוסף.


להקליט במדבר • ארז לב ארי ופטריק סבג

לפני כשנתיים לערך ירדו ארז לב ארי ופטריק סבג עם ציוד הקלטה וכלי נגינה למשך שבוע למדבר, בתקווה להתנתק משגרת היום-יום ולשאוב השראה לצורך כתיבה ויצירה.

שנה מאוחר יותר שבו השניים למקום ל'סיבוב נוסף', כשהפעם מצטרף אליהם גם ברי סחרוף. במהלך אותו ביקורהתחברו המילים, הצלילים ואווירת החופש בטבעיות לאוסף השירים שמופיעים ב'עץ הבודד'.




האלבום יכלול 10 שירים שמרביתם נכתבו, הולחנו ומבוצעים על ידי ארז לב ארי ופטריק סבג שגם הפיקו מוסיקלית, מתוכם שני שירים שברי סחרוף מבצע ובנוסף ניגן והיה שותף לכתיבה ולעיבודים במספר שירים.

לאחר חברות קרובה בת 20 שנה, האלבום המשותף הוא בגדר הגשמת חלום עבור לב ארי וסבג.


אהבת חינם • אוריאל אקשטיין

אוריאל אקשטיין מציג אלבום חדש עם מיטב השמות במוסיקה היהודית. באלבום לחנים של משה לאופר ויוסי גרין, אלי לאופר ואוריאל פינק.

על חלק מהעיבודים חתום משה לאופר וגם שמואל יונה, היה מעורב בחלק המיקסים.



אלבומים מוסיקה חסידית שירי פורים קליפים קינדרלאך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד