י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגביר החרדי אלשטיין מגיע לישראל

הגברי החרדי אדוארדו אלשטיין מגיע לביקור עסקי בישראל • ממשרדו בארגנטינה נמסר: "אנו פועלים על מנת להגדיל את השקעותינו בישראל"

  • ב' אדר התשע"ג
אלשטיין ודנקנר. צילום: אתר 'שטורעם'
אלשטיין ודנקנר. צילום: אתר 'שטורעם'

אדוארדו אלשטיין יגיע לישראל בשבוע הבא על מנת לנסות לקדם את העסקה להשקעה נוספת בגנדן, החברה בפרטית באמצעותה שולט נוחי דנקנר בקבוצת אי.די.בי .

מדובר בעסקה למימוש אופציה להשקעה של 75 מיליון דולר נוספים בגנדן, לאחר שאלשטיין הארגנטינאי השקיע כבר 25 מ' ד' בחברה.

"אנו מודעים לאתגרים העומדים בפני הקבוצה, לרבות המהלך לגיבוש הסדר חוב בחברת אי.די.בי אחזקות, מהלך המתבצע בידיעתנו וביתאום מלא עמנו. נציג מטעמנו אף נמצא באופן קבוע במטה אי.די.בי בישראל ומלווה מקרוב את ההליך", נמסר ממשרדו של אלשטיין בארגנטינה.

בהודעה שפורסמה היום מטעם אלשטיין, רגע לפני תחילתה של אסיפת מחזיקי אג"ח אי.די.בי פתוח, נכתב עוד כי "אנו משוכנעים כי באמצעות המגעים המתנהלים בין אי.די.בי אחזקות, בעלי המניות שלה ומחזיקי האג"חים ניתן למצוא פתרון הוגן שישרת את טובת החברה וכל בעלי החוב שלה

ויאפשר להנהלת אי.די.בי לייצב את החברה ולהחזירה למסלול של צמיחה ורווחיות. אנו פועלים על מנת להגדיל את השקעתנו בגנדן ובקבוצת אי.די.בי ובשבוע הבא צפוי מר אדוארדו אלשטיין
להגיע לביקור נוסף בישראל במטרה לקדם את העסקה".

בתחילת השבוע חשף "גלובס" כי דנקנר מתכוון להגיש הצעה משופרת למחזיקי האג"ח לאחר שאלה הגבירו את הלחץ ומאיימים לפנות לבית המשפט ולכפות הסדר חוב משולב באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פתוח, שיוביל להעברת השליטה בקונצרן לידי מחזיקי האג"ח, ובראשם קרן יורק. את המהלך מוביל ג'רמי בלנק נציגה של קרן ההשקעות יורק בישראל, שרכשה כ-20% מאג"ח אי.די.בי פתוח, המהווים כ-800 מיליון ע.נ.

ההצעה האחרונה של אי.די.בי אחזקות להסדר חוב, שנמסרה לנציגות מחזיקי האג"ח ב-23 בינואר, כללה "תספורת" של כ-600 מיליון שקל על חוב האג"ח (העומד על 1.8 מיליארד שקל). המתווה כלל הנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל, בריבית נמוכה ובפריסה ארוכה, הקצאת 10%ממניות החברה הבת אי.די.בי פתוח והזרמה מיידית של כ-140 מיליון שקל לחברה מכספי המשקיע אלשטיין.

סכום נוסף, של 120 מיליון שקל, יוזרם לחברה, כך על פי הצעת ההסדר, בשתי פעימות - מחציתו כעבור שנתיים ממועד חתימת ההסדר, והיתרה אחרי שנתיים נוספות. כנגד הזרמה זו יימחק חוב אג"ח של 390 מיליון שקל, ואם ההזרמה לא תבוצע, יינתנו לבעלי החוב 41% ממניות החברה הבת אי.די.בי פתוח (כך שיגיעו להחזקת שליטה של 51% מהון החברה הבת, לאחר שבמועד חתימת ההסדר יקבלו מחזיקי האג"ח 10% ממניותיה).

ההצעה המשופת של דנקנר לא צפויה לכלול תוספת מזומן להסדר, אלא כמות גדולה יותר של מניות אי.די.בי פתוח ואחזקות אותן יקבלו מחזיקי האג"ח.
,
אדוארדו כוכב אלשטיין דנקנר ישראל ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד