ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פרשת רמדיה, גזר הדין • "אנחנו לא חדורי נקם, אבל הצדק חייב להיעשות"

אחרי 9 שנים: בית המשפט יכריע מחר במשפטם של ראשי 'רמדיה' • מיכל זיסר, תושבת בני-ברק, ששכלה את בנה אבישי ז"ל, ל'בחדרי חרדים': העונש פחות מטריד. אני רוצה שהצדק ייעשה. אחרת כביכול לא קרה כלום • עלתה אל קבר בנה: לספר לו שמתקרב גזר הדין של מי ששלחו אותו אל מותו

שהצדק ייעשה. מיכל זיסר. צילום: עוזי ברק
שהצדק ייעשה. מיכל זיסר. צילום: עוזי ברק

אחרי 9 שנים: בית המשפט השלום בפתח-תקווה יכריע מחר במשפטם של ראשי 'רמדיה', בפרשה שהסעירה את המדינה.

שלושה ילדים נפטרו ו-23 נותרו נכים בגלל תחליף החלב הפגום של החברה. מיכל זיסר, תושבת בני-ברק, ששכלה את בנה התינוק אבישי ז"ל כשהיה בן חודשיים, אומרת בשיחה מיוחדת עם 'בחדרי חרדים': "אנחנו לא חדורי נקם, אבל הצדק חייב להיעשות".

הפרשה שהסעירה בשעתו את המדינה, החלה בשנת 2003, והובילה להליכים פליליים ואזרחיים נגד החברה ומנהליה, לאחר שהתברר כי החברה שיווקה פורמולה שבדיעבד התברר כי גרמה לתינוקות למחלות עצבים בלתי הפיכות, שיתוקים ופגיעה בתפקוד הלב. בעקבות צריכת המוצר, נפטרו שלושה ילדים. עשרות ילדים אחרים סובלים מתוצאות הרשלנות עד היום.

ב-2008 הוגש כתב אישום נגד בכירי רמדיה - ומחר תתקבל ההכרעה הסופית בעניינם.

ביום חמישי האחרון עלתה מיכל זיסר אל קבר בנה, כדי לספר לו שמתקרבת הכרעת הדין במשפטם של האנשים ששלחו אותו אל מותו. "הייתי חדורת אמונה וזה מה שעזר לנו להמשיך", היא מספרת. "לא רואה דרך שבה הייתי יכולה לעבור את ה-9 השנים האחרונות, לולא העובדה שהאמנו כי מה שקרה היה צריך לקרות". יחד עם זאת היא מדגישה את העובדה, כי האמונה הזו אינה מקטינה מאשמת בכירי 'רמדיה'.

זיסר חבקה מאז בן חדש, אחיה-אברהם, שנולד שנה וחצי אחרי מותו של אבישי ז"ל. "אחרי האובדן, עוד בשבעה, הרגשתי שאם אני רוצה לחיות אני חייבת להביא ילד נוסף לעולם", היא משחזרת. "כהורים מאמינים נתנו לו שם שמדבר גם על "האח שהיה", "האח שנמצא אצל ה'", ובשינוי ניקוד אֶחְיֶה".

בבית העלמין קריית שאול, על מצבתו של אבישי ז"ל שנפטר בי"א חשוון, יום פטירת רחל אמנו נכתב: "בננו, נכדנו ואחינו אהוב אבישי ז"ל בן אהרון יוסף זיסר הי"ו איננו כי לקח אותו אלוקים. נולד כצדיק בשבת קודש. נפטר כעבור חודשיים ביום פטירת רחל אמנו, רחל מבכה על בניה".

מיכל מספרת: "על המצבה הזעירה נוספות מביקור לביקור אבנים רבות, המעידות על כך שמגיעים אנשים שאבישי היה יקר לליבם".

לגבי הכרעת הדין, אמרה זיסר: "אני מצפה שהם יצאו אשמים". והוסיפה: "העונש פחות מטריד. אני רוצה שהצדק ייעשה כי אחרת כביכול לא קרה שום דבר. ילדים נפטרו, אחרים איבדו לתמיד את בריאותם, המשפחות סובלות, ואי אפשר פשוט להמשיך הלאה".
רמדיה בית משפט מיכל זיסר אבישי זיסר ז''ל נאשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד