י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המקובל לבעל האולם בחלום: "תעשה, תעשה, תעשה"

ברוך סבג, מנהל אולמי 'רובנס' בחיפה, הפתיע את חסידי סערט-ויז'ניץ כשהפציר בהם לחגוג אצלו את הכנסת ספר התורה של החסידות • וכיצד קשור רבי דוד אבוחצירא?

רבי דוד אבוחצירא. צילום ארכיון
רבי דוד אבוחצירא. צילום ארכיון

הסיפור הבא אולי נשמע מעט הזוי, אך הוא התרחש בחיפה:

ביום ראשון הקרוב יחגגו בחצר חסידות סערט-ויז'ניץ את מעמד הכנסת ספר תורה שנכתב לזכות האדמו"ר.

בהנהלת החסידות מתכננים לקיים אירוע גדול, לרגל המעמד ההיסטורי, במהלכו - לאחר יובל שנים - מכניס האדמו"ר ספר תורה משלו. בשבועות האחרונים חיפשו בהנהלת המוסדות אולם גדול בחיפה, כזה שיוכל להכיל את המוני החסידים שיגיעו לסעודת המצווה.

האולם שנבחר היה 'מרכז הקונגרסים' - שנמסר על-ידי העירייה בחינם. אלא שבשל סיבות טכניות נאלצו בחסידות לתור אחר אולם אחר באזור הצ'ק פוסט בעיר. אלא שימים אחדים לפני האירוע, טרם נמצא אולם מתאים.

ביום ראשון הגיעו ראשי המוסדות אל אחד האולמות וביקשו לשוחח עם המנהל. אחד מהנוכחים במקום תיאר ל'בחדרי חרדים' את שהתרחש בפגישה המפתיעה.

בעל האולם פתח וסיפר: "יש לי צמרמורת עכשיו. לא תאמינו. אני תושב נהריה, ורבי דוד אבוחצירא בא אלי אתמול בחלום ואמר לי: 'תעשה, תעשה, תעשה', לכן אני מבקש מכם תעשו את האירוע אצלי - יהיה מה שיהיה".

לדברי אחד המארגנים שנכח בפגישה: "אמרנו לו שעוד לא ראינו את האולם, אבל לאחר שהתרשמנו מהמקום, באמת סגרנו איתו".

ברוך סבג, מנהל האולם 'רובנס' בחיפה, אישר את פרטי המעשה בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "ביום חמישי האחרון ביקשו ממני לתאם אירוע ליום ראשון ה-17 לחודש, עבור סעודת מצווה לספר תורה שמכניסים חסידי סערט ויז'ניץ. הם ביררו עלויות, סיכמנו על סכום שאמנם ידעתי שהגזמתי לגביו, אך קיוויתי לקבל אותו, וסיכמנו שנדבר ביום שישי - אך לא היה קשר עמם.

"ביום ראשון בבוקר, לאחר תפילת שחרית, אני רואה שהתקשרו אלי מההפקה של האירוע, ואז אני מתחיל לשחזר שבמוצאי-שבת חלמתי שהלכתי לרבי דוד אבוחצירא וסיפרתי לו על האירוע שהולך להיות - ורבי דוד אומר לי: 'תעשה, תעשה, תעשה להם', והתעוררתי".

סבג מסיים: "לאחר שהם הגיעו ביום ראשון לפגישה, אמרתי להם - בגלל החלום תבטיחו לי שאתם עושים את האירוע בשבילי פה, יהיה מה שיהיה".
סערט ויזניץ אולם חלום חיפה ספר התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד