י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

אבן השפה קרסה ונהג הטרקטור נהרג

מתנדבי עמותת 'אור ירוק' חקרו את התאונה שבה נהג טרקטור התהפך עם הטרקטור ונפל מטרסה • בבדיקה נמצא כי הטרקטור נסע עם המחרשה מורמת וקשת ההתהפכות מקופלת

אבן השפה קרסה ונהג הטרקטור נהרג

ב-21 בינואר 2013 בשעות הצהריים נהרג ריאד חביש, בן 50 מהכפר ירכא, כשהתהפך עם הטרקטור שבו נהג, במטע זיתים.

יחידת מתנדבים של "אור ירוק", המונה חוקרי ומשחזרי תאונות דרכים, הגיעה למקום התאונה, יומיים לאחר מכן, ב-23 בינואר, כדי לבחון ולחקור את התאונה.

מבדיקת המקרה עולה כי: חביש חרש את האדמה במטע זיתים והסתובב עם הטרקטור בין העצים. כאשר רצה להסתובב בין העץ לשפת הטרסה, עלה הגלגל האחורי ימני, על אבן השפה. כתוצאה מכך, קרסה האבן שעל שפת הטרסה והטרקטור התהפך ונפל על צידו. חביש נפגע מהטרקטור ונהרג.

מהבדיקה עולה כי הטרקטור נסע עם המחרשה מורמת ועם קשת ההתהפכות מקופלת (כדי לא לפגוע בעצים).

ניתן אולי היה למנוע את התוצאות הטראגיות של התאונה, אם נהג הטרקטור לא היה נוסע עם צד הטרקטור בצמוד כל כך לטרסה, אלא היה מתקרב לקצה הטרסה, בנסיעה אחורית.

נסיעה במרכז שטח האדמה ולא בסמוך לקצה, הייתה יכולה אולי למנוע את התאונה הטראגית.

חוקרי היחידה, טאבת סוויד ושפיק עבד, ממליצים על פעילות הדרכה לנהגי טרקטור, למען זיהוי הבעיות והסכנות שכרוכות בעבודה בשטח. במקביל ממליצים החוקרים המתנדבים, להדגיש כי נסיעה בסמוך לקצה הטרסה מסוכנת וכי יש להימנע מנסיעה באזור זה.

עמותת אור ירוק: "תאונות עבודה יכולות להימנע על ידי הקפדה וישום אמצעי בטיחות. אם קשת ההגנה מההתהפכות הייתה ישרה, אולי ניתן היה למנוע את התוצאות הטראגיות. על הנהגים להקפיד על אמצעי בטיחות וזהירות".





אור ירוק טרקטור התהפכות מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד