ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

בנט לחרדים: "השירות בצבא גם מצווה"

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נשא את נאום הבכורה שלו בכנסת והתייחס לגיוס הצבאי: "מה שהיה לא יהיה", קבע • תקף את ש"ס ואמר: "שירותי הדת הפכו למכונת ג'ובים"

נפתלי בנט. צילום: פלאש90
נפתלי בנט. צילום: פלאש90

ח"כ נפתלי בנט נשא היום (ג), את נאום הבכורה שלו ופתח את נאומו בפנייה לחברי הכנסת.

"הורי באו להיות פראיירים", אמר, "כמו החלוצים כמו לוחמי תש"ח כמו הלוחמים שמסיירים בגבול לבנון ובקדמת סיני. אמא ואבא חינכו אותנו להיות פראיירים ולעשות את הדבר הנכון גם את זה כרוך במחיר אישי. בואו אנחנו נהייה פראיירים למען אזרחי ישראל. נפלה בחלקנו הזדמנות של פעם בדור לחולל שינויים שתמיד חלמנו עליהם. אנחנו יכולים לייצר שותפויות שחשבנו בעבר שהן בלתי אפשריות כדי להביא הישגים שנראו עד כה בלתי אפשריים. הציבור מצפה שנבוא עם סכין בין השיניים ונפתח דרכים שעד היום היו חסומות.

בנט תקף את ש"ס במרומז ואמר כי, "בוא נודה על האמת שירותי הדת הפכו למכונת ג'ובים. אנחנו חייבים להביא את היהדות היפה לכל עם ישראל".

"אנחנו צריכים לדעת שאדמת אבותינו היא לא פיסת נדלן. לפני כל דיון על שטחים צריך לומר: ארץ ישראל שייכת לכם ישראל. עכשיו אפשר להתווכח. על 70% מהדברים 70% מהעם כן מסכימים.

"לימוד תורה הוא לא אינטרס של החרדים בלבד הוא אינטרס של כולנו", המשיך ואמר, "הוא מה שקיים אותנו 2000 שנים בגלות. ללא התורה לא נהייה כאן. בשואה גם עולם התורה נמחק כמעט לגמרי ולאחר השואה עצם המשכיות עולם התורה עמד בסכנה.

"החרדים הגיעו להסכמה עם בן גוריון כדי לבנות את העולם שהושמד. היום זה עולם מפואר. החרדים הם אחינו. אבל המצב הקיים לא יכול להימשך. גם אתם אחיי החרדים יודעים שלא כולם לומדים תורה. האלונקה הלאומית עומדת ליפול. אחיי החרדים – גם השירות בצבא היא מצווה. שירתתי עם אחים יקרים שידעו גם לסחוב אלונקה וגם ללמוד תורה. אנחנו אחים לשמחות וצריכים גם להיות אחים לדמעות. אין דרך אחרת. מה שהיה לא יהיה".
נפתלי בנט הבית היהודי ש''ס כנסת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד