י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשת 'האם המבריחה' • הסבתא: "גורם לי סבל עצום"

בלעדי • חנה לדרמן, הסבתא של הילדה מפרשת 'האם המבריחה', מספרת על המתחולל במשפחתה • הצטרפות בנה ל'כת השאלים', מות הנכד, והחיפושים אחרי הנכדה • מסמך

כת השאלים. צילום ארכיון
כת השאלים. צילום ארכיון



5 ימים חלפו מאז ירדו בני משפחת 'האם המבריחה' למחתרת. משטרת ישראל וגורמי הרווחה עדיין ממשיכים בחיפושים אחר משפחת לדרמן ממאה שערים - ואין קצה חוט שיוביל למקום המסתור של בני המשפחה.

מאז חשף 'בחדרי חרדים' את הפרשה בסוף השבוע, סירבו בני המשפחה לשוחח עם כלי התקשורת.

הערב, לראשונה, הסבתא, חנה לדרמן, אמו של דב בעריש לדרמן, אבי המשפחה שנקלעה לעין הסערה, מעניקה ראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים', בו היא מתייחסת לאורח חייו של בנה בתוך קהילת 'השאלים', ולפרשה המסעירה את הציבור החרדי.

"אנחנו לא בעד הדרך הזו שהבן שלנו הולך", היא מספרת ומוסיפה: "הקשר ביני לבין בני ומשפחתו נותק לפני תקופה, כאשר הוא הצטרף ל'כת השאלים'. דיברנו בפעם האחרונה לפני ארבע שנים ומאז אין בינינו קשר".

ביום חמישי האחרון הגיעה חנה להלווית נכדה בן החודשיים וחצי שנפטר בביתו. במהלך השיחה היא חושפת את בקשתה מעל מיטתו של הפעוט - שנסיבות מותו אינן ברורות: "ביקשתי שכשהוא יגיע לבית דין של מעלה, שיהיה מליץ יושר על הוריו, כדי שיחזרו לשפיותם".

• אם את נגד אורח חייו של בנך, מדוע הופעת בלוויה?

"הלכתי ללוויה של הנכד שלי, זה לא הבן שלי שעניין אותי באותה לוויה".

עוד בנושא:
'העדה' מזהירה את 'האם המבריחה': הילדה לרופא או שתשאי בתוצאות
פרשת האם המבריחה • רבני 'העדה': להוציא הילדה מהמשפחה ולמסור לטיפול
האם המבריחה • מאבק לחילוץ ילדה חולה שפעת מהוריה - חברי 'כת השאלים'
התינוק נפטר - ההורים סירבו להגיע לשחרר הגופה

גורמים בתוך 'העדה החרדית' סבורים, כי ההורים ותשעת ילדיהם מסתתרים בדירות שונות. "הם לא יחד". מנגד, הסבתא סבורה כי לא ניתן לדעת היכן הם מסתתרים והאם אכן אחד הילדים חולה. "איך אנשים יודעים? זו קהילה סגורה, אורח החיים סגור עד כדי כך שאנשים מבחוץ, אפילו אלו משלנו, לא יכולים לדעת מה קורה שם".

לדרמן שוחחה בימים האחרונים עם חוקרי המשטרה, אך היא מסרבת לחשוף את אופי החקירה ותוכנה. "זה ביני לבין המשטרה, אתם בכל מקרה ממלאים עמודים שלמים על הסיפור שלנו, גם מבלי לדעת מה אמרתי במשטרה".

אין ודאות

במהלך השיחה אנחנו משמיעים בפני לדרמן את הטענה שהעלה עסקן, לפיה היא העידה במשטרה שילדה נוספת חולה בשפעת וכי קיים חשש לחייה, רק כדי ליצור לחץ על המשפחה.

"זה שקר", היא אומרת,"לא כל מה שאומרים הוא אמת".

• הפרשה הזו גורמת לכם סבל רב?

"כל הסיפור הזה גורם לנו סבל עצום, זה כואב ומבייש אותנו".

ב-24 השעות האחרונות, מאז פסיקת בד"ץ 'העדה החרדית', לפיה חובה על ההורים לשלוח את הילדה לבדיקה רפואית, כדי להסיר חשש לחייה, פועלים עסקני 'העדה' לשגר רופאה פרטית אל הבית בו הילדה שוהה יחד עם הוריה, על מנת שזו תוכל לבדוק את הילדה ובכך להביא לסיומה את הפרשה הנמשכת מזה קרוב לשבוע.

הקשר נעשה באמצעות שרשרת אנשים, שרק האחרון שבהם יוצר קשר עם ההורים.

גורם בכיר במשטרת ירושלים מסר ל'בחדרי חרדים', כי עד כה אין שום מידע ודאי לגבי בריאות הילדה בת השנתיים וחצי, וכי פעולות המשטרה והרווחה לאיתור בני המשפחה, הם רק כדי לוודא שבריאותה תקינה, ובמידה ולא - לקחתה לטיפול רפואי.

כאמור, המשפחה בת 9 הנפשות נעלמה עוד בטרם פרצה המשטרה לביתם ברחוב אדמון במאה שערים.

המשטרה, בשיתוף עסקני העדה החרדית, מנסה לאתר את מקום מחבואה. בין היתר נערכו חיפושים בבית שמש וירושלים.
האם המבריחה משטרה העדה החרדית פסיקה מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד