כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

צעד חכם: הישיבות הדתיות אוסרות סמארטפון

הישיבה הדתית לאומית, 'חורב' מאמצת גם היא את האיסור החרדי על החזקת טלפונים חכמים • "תלמיד שבהפסקות ראשו עסוק בסמארטפון, ראשו לא פנוי ללימוד"

צעד חכם: הישיבות הדתיות אוסרות סמארטפון
מנחם הלוי

החזקת סמארטפונים אסורה בכל הישיבות החרדיות.

בתקופה האחרונה, גם הישיבות הדתיות מאמצות את האיסור להחזיק את המכשיר בזמן הלימודים, אם כי האיסור נובע מסיבות שונות מאלו שבמגזר החרדי.

ישיבת 'חורב' בירושלים החליטה לאחרונה לאסור על תלמידיה להחזיק בין כותלי הישיבה מכשירים חכמים.

"תלמיד שבהפסקות ראשו עסוק בסמארטפון, ראשו לא פנוי ללימוד גם אם הוא עושה בו שימוש טוב", הסביר ראש הישיבה הרב יצחק דור בשיחה עם אתר 'כיפה'. "כך גם, מבחינה חברתית, שמנו לב שהמערכת החברתית של תלמידים רבים נפגעה".

כדוגמא מביא הרב דור מקרה שפגש לאחרונה במסדרונות הישיבה: "ראיתי שני תלמידים זמדברים אחד עם השני באמצעות הרשת החברתית כשאחד מהם נמצא במסדרון והתלמיד השני בכיתה שנמצאת מרחק חצי דקה ממנו.

הסיבה השלישית לאיסור שהטיל על תלמידי הישיבה, היא הבעיה הרוחנית הכרוכה בהחזקת המכשיר: "זה תלוי באדם שמחזיק את המכשיר, אך יש אדם ששולט יותר ויש אדם שפחות. קשה להיכנס לאווירה רוחנית כשיש תלמידים שקשה להם לשלוט בתכני הגלישה באינטרנט".

התלמידים בישיבה לא אהבו את הרעיון: "אנחנו חושבים שטוב יותר שהישיבה תנהג כפי שהיא נוהגת תמיד, כאשר ישנן בעיות, הפתרון הוא לדבר על זה ולהסביר את דרך ההתמודדות", אמר אחד התלמידים "הסלולרי הוא כלי ומכאן ועד איסור גורף יש מרחק רב ומוגזם לדעתנו".

נציגי התלמידים קיימו פגישה עם ראש הישיבה הרב יצחק דור והשמיעו לו טענותיהם ואף הציבו אלטרנטיבה. הנהלת הישיבה קיימה דיון בנושא אולם החליטה כי לא תקבל את הצעת התלמידים ותמשיך לאכוף את האיסור החדש.
סמארטפונים חורב ישיבות איסור תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד