כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הרבנות נגד הרב יוסי בן הרוש: אל תערוך חופות • למה?

הרבנות הראשית בהודעה נגד הרב יוסי בן הרוש, העורך חופות: "אין‏ לאשר‏ רישום‏ הנישואין ‏לחופות ‏המתבצעות‏ על ‏ידו" • "בחלק‏ מהמקרים‏ נאלצו‏ זוגות‏ להינשא ‏שנית"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הוראה תקדימית ונוקבת בחומרתה, יצאה השבוע מטעם הרבנות הראשית לישראל, נגד הרב יוסי בן הרוש, העורך טקסי חופה וקידושין, על אף שהרבנות אסרה עליו לחתן זוגות כבר לפני חמש שנים.

בגין עצמאות מוחלטת, גמישות בהלכה וחיתון זוגות שהרבנות מערימה עליהם קשיים, בשל ספק יהדות של אחד מבני הזוג, החליטה הרבנות לשלול לבן הרוש את רישיונו לערוך חופות. אולם זה לא מתרגש, מצפצף על האיסור שהוטל עליו, מצא דרך לעקוף את הרבנות, וממשיך להשיא זוגות תמימים, שאינם מודעים לעובדה זו.

כתב אישום שהוגש נגדו לאחרונה, ובו הוא מואשם בכ-15 מקרי זיוף, חושף כי הרב בן הרוש מסר לזוגות שחיתן אישורים שנשאו את חתימותיהם של רבנים שמעולם לא היו בקשר עם בני הזוג.

כתוצאה מכך, הקידושין של זוגות נפסלו, והם נדרשו להינשא מחדש.

כזה הוא למשל סיפורם של בני זוג למשפחת ארפי, שנישאו לפני כשנה, או ליתר דיוק סברו שנישאו. בן הרוש כיכב בחופה והעניק להם תעודה המאשרת את הנישואין. אלא שכשאר הגיעו עמה אל הרבנות ואל משרד הפנים, גילו לתדהמתם שהנישואים שלהם כלל אינם תקפים והרשויות סרבו להכיר בהם כנשואים. "לקידושין הללו אין משמעות", הבהירו להם חד-משמעית והורו להם לשוב ולערוך טקס מחודש.

אולם בן הרוש, לא רק נאשם בזיוף חתימות ועריכת קידושין למי שיהדותו מוטלת בפסק, גם החופה שהוא עורך מפוקפקת למדי. בן הרוש , על פי ארפי, גם לא התנהג כפי שמצופה מרב. "יותר מדי גמיש", טען ארפי. "הרב נשאר אתנו אל תוך החתונה ובמהלכה נצפה רוקד עם נשים. אפשר לראות את זה בסרט של החתונה".

באגרת שיצאה מטעם הרבנות לרשמי‏ הנישואין‏ ברבנויות ‏ובמועצות ‏הדתיות נאמר: "לשאלת‏ רבים‏ ובשל‏ הצטברות‏ תלונות‏ במשרדי‏ הרבנות‏ הראשית ‏לישראל,‏ הננו‏ לחזור‏ ולהודיע‏, כי‏ הרב‏ יוסי ‏בן‏ הרוש ‏איננו ‏מורשה‏ לערוך ‏חופה ‏וקידושין‏ על ידי‏ הרבנות הראשית ‏ועל ‏כן‏ אין‏ לאשר‏ רישום‏ הנישואין ‏לחופות ‏המתבצעות‏ על ‏ידו.

"לאחרונה‏, הוגש ‏כתב ‏אישום ‏על ידי‏ פרקליטות ‏מחוז‏ מרכז‏ נגד ‏הרב‏ יוסי‏ בן‏ הרוש,‏ בגין‏ חשד‏ לזיוף‏ מסמכים ‏הקשורים‏ לבקשות‏ שהוגשו‏ על‏ ידי‏ זוגות לרישום‏ הנישואין. בחלק‏ מהמקרים‏ נאלצו‏ זוגות‏ להינשא ‏בשנית‏ תוך‏ עגמת ‏נפש רבה.

"זוגות אשר חרף אזהרתנו יבקשו ביודעין מהרב יוסי בן הרוש להשיאם, יישאו בתוצאות וההשלכות הנגזרות מכך וכל האחריות למעשה תוטל עליהם בלבד".

בתגובה לאישומים החמורים, טען הרב בן הרוש בשיחה עם חדשות 2 להגנתו, כי ההאשמות שהופנו נגדו - מקורן בשיקולים זרים. "אני הרב הכי מבוקש במדינת ישראל, והקנאה וצרות העין העבירה אותם על דעתם", טען הרב נגד המתלוננים נגדו. בראיון אחר, התגונן ותקף את מבקריו, כי העילה להתנכלויות נובעת מהעובדה כי חשף שחיתויות ברבנות ולכן לדבריו, פסלו אותו.

כשנשאל ישירות אם זייף חתימות רבנים, סירב להתייחס לכך במישרין והסתפק בתגובה לאקונית, אך גם מרשיעה: "זה לא קשור בכלל. רבנים זייפו בשבילי המון".

הרב בן הרוש גם נשאל, אודות טענת ארפי על ריקודיו עם נשים, אך הוא כבר 'הספיק לשכוח' את החתונה הזו משום מה: "אני לא זוכר את החתונה של בני הזוג ארפי, ובכל הנוגע לתמונותיי רוקד עם נשים", הוסיף והתפאר, "אני נוהג לשמח את הקהל ומעולם לא נטען נגדי כי פעלתי בצורה לא הולמת".
הרבנות הראשית חתונות נישואין יוסי‏ בן‏ הרוש רישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד