י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נכה בן 60 ניסה להצית עצמו כמחאה בתל אביב

תושב בני-ברק בן 60, הסובל מנכות של מאה אחוז, ניסה להצית עצמו בתל אביב כמחאה על קשיים בדיור • מאז הצתתו של משה סילמן היו לפחות 8 נסיונות זהים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

סמוך לשעה 12:00, בדרך מנחם בגין בתל אביב - מול קריית הממשלה, ניסה תושב בני ברק הסובל מנכות של 100% להצית את עצמו, באמצעות בקבוק שהכיל חומר דליק, זאת בעקבות בעיית דיור אליה נקלע.

הנכה נעצר על ידי המאבטחים בטרם הספיק לפגוע בעצמו. תחנת משטרת לב ת"א פתחה בחקירה.

ממשטרת תל אביב נמסר כי מדובר בתושב בני ברק בן 60, שביקש סיוע בשכר דירה.

תופעת ההצתה העצמית כמחאה על קשיים בדיוק הגיעה לשיאה לפני כשבעה חודשים, אז נרשמו מספר רב של נסיונות הצתה על רקע קשיים כלכליים, הבולט שהם הוא משה סילמן, שנפטר מפצעיו לאחר ששפך על עצמו חומר דליק, הצית את עצמו ונפצע קשה במהלך הפגנה. לאחר שבוע של מאבק על חייו הוא נפטר בבית החולים תל השומר.

בהמשך התרחש גל הצתות: אישה כבת 40 הגיעה לקיוסק ברחוב סלמה בדרום תל-אביב, התיזה על עצמה חומר דליק, וניסתה להצית את עצמה ללא הצלחה. האישה לא נפצעה והועברה לחקירה במשטרה.

אדם כבן 40 לבנק ברחוב אילת בחולון עם חומר דליק ואיים להצית את עצמו, בהסבירו כי נקלע לחובות. שוטרים שהוזעקו למקום השתלטו עליו ועיכבו אותו לחקירה במשרדי המרחב.

בן 47 הגיע לרחבת עיריית באר שבע, שפך על עצמו חומר דליק וניסה להצית את עצמו, ומאבטחי העירייה מנעו ממנו להשלים את הפעולה המסוכנת.

תושב אריאל נעצר לאחר שאיים להצית את עצמו בסניף אורנג' בפתח תקווה, לאחר שצבר חוב מול החברה. מאבטחי הסניף השתלטו עליו בעת שניסה לשפוך נוזל מבקבוק.

גבר בן 65 מאופקים ניסה להצית את עצמו בפתח תחנת המשטרה בעיר. שוטרים שהבחינו בו הצליחו להשתלט עליו ולמנוע ממנו לבצע את המעשה. הגבר הועבר לטיפול רפואי.

גבר כבן 47 ניסה להצית את עצמו בתוך מבנה עיריית נתיבות. מאבטח יחידת אופק בליווי שוטרי תחנת נתיבות השתלטו עליו בטרם פגע בעצמו. הוא נלקח לחקירה בתחנת המשטרה בנתיבות.

ברחוב יהודה המכבי באשדוד, איים אדם להצית את עצמו במשרד הרווחה, על רקע מצוקה כלכלית. חובשי 'איחוד הצלה דרום' שהגיעו למקום, לא מצאו דבר. בבירור עם פקידה במקום נאמר לחובשים: "הגיע אדם ואמר לפקידה כי במידה ולא יקבל את מה שיבקש יצית את עצמו, ונמלט מהמקום".
נכה הצתה סילמן תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד