כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרמטכ"ל: צה"ל מסוגל להכות בדיוק ובעוצמה - בכל מטרה ובכל טווח

רא"ל בני גנץ אמר את הדברים ל-390 צוערי קורס קציני יבשה אחוד למחזור 35, אשר יאיישו את תפקידי הקצונה ביחידות הקרביות של זרוע היבשה

הרמטכ"ל גנץ, היום. צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ, היום. צילום: דובר צה"ל

היום (שלישי) נערך בבית הספר לקצינים שבמצפה רמון, טקס סיום קורס קציני יבשה אחוד, מחזור 35. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר אהוד ברק, ראש המטה הכללי, רב- אלוף בנימין (בני) גנץ, מפקד זרוע היבשה, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף- משנה ערן ניב, משפחות המסיימים אורחים וחברים.

טקס זה נערך בסיום קורס אינטנסיבי, מאתגר, מקצועי וערכי, בן שמונה חודשים. לצוערים המסיימים הוענקו דרגות קצונה, סגן- משנה. שר הביטחון והרמטכ"ל חשפו את דרגותיהם של הקצינים המצטיינים. החל ממחר, עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש את תפקידי הקצונה בכלל היחידות הקרביות של צבא היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו - איסוף קרבי, תותחנים, שריון, הנדסה, חיל רגלים וצנחנים.

את הקורס סיימו בהצלחה כ-390 צוערים, מתוכם 4.6% בנות. כמו כן, מבין המסיימים 57% מתגוררים בעיר, 28% מתגוררים ביישוב קהילתי, 11% מתגוררים במושב או בכפר ו-4% מתגוררים בקיבוץ. העיר המובילה במספר הקצינים הינה ירושלים ולאחריה חיפה.

הרמטכ"ל גנץ אמר בטקס לצוערים כי "בזמן שהתחלתם את פרק ההשלמה יצא צה"ל למבצע 'עמוד ענן' נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, על- מנת להגן על שלומם ועל שגרת חייהם של תושבי הדרום. הודות למאמץ רב- זרועי בשילוב של מודיעין איכותי ויכולות מבצעיות מתקדמות, היום, שלושה חודשים ומעלה לאחר מכן נשמרים מאזן הכוחות בגזרה והשקט בישובי הדרום... מול האיומים המתפתחים בזירות השונות, על אויבינו לדעת כי זרועו הארוכה של צה"ל מסוגלת להכות בדיוק ובעוצמה בכל מטרה, בכל טווח ובכל תווך. בקצה המערכת הזו נמצאים אתם- הפיקוד הצעיר, החוליה הראשונה בשדרת הקצונה של צה"ל".

מפקד זרוע היבשה, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, אמר כי "להיות קצין ומפקד בזרוע היבשה, הוא מן האתגרים המורכבים והמשמעותיים ביותר העומדים למפקד. בלוחמת היבשה, האדם, הלוחם הוא הגורם החשוב ביותר. הוא המפתח להשגת הניצחון והוא הגורם לתבוסה וכישלון. לכן, טפלו היטב באנשיכם, הם מקור העוצמה העיקרי שלכם. טפחו את הטובים ביותר לפיקוד. אל תסלחו לחורגים ואל תעצמו עיניים אל מול נורמה פסולה. אתם תידרשו לפקד מלפנים, בראש הכוח. עולמכם הפיקודי, נמצא בפרטים ומבחנכם הוא מבחן המעשה".
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד