י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גפני יו"ר זמני בכספים; ליברמן בחו"ב

מפתח החברות בוועדות השונות עד להקמת קואליציה, ישלול כל ייצוג לסיעות הערביות • גפני יישאר יו"ר ועדת הכספים, וליברמן יחליף את בר-און בועדת החוץ והביטחון

הפטיש עובר לגפני. צילום: פלאש90
הפטיש עובר לגפני. צילום: פלאש90

הכנסת טרם חולקה לקואליציה ולאופוזיציה, וחילופי הח"כים אילצו את הוועדה המסדרת בכנסת לקבוע הרכבים זמניים לוועדות השונות.

הבוקר נקבעו ההרכבים לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת הכספים, כאשר חברי הכנסת אביגדור ליברמן ומשה גפני, יכהנו כיו"ר הוועדות.

בדיון שנערך בוועדה המסדרת, הציע יו"ר הוועדה ח"כ זאב אלקין, להמשיך במסורת הנהוגה בכנסות הקודמות, ולקבוע את הרכב הוועדות הזמניות, לפי מפתח של חבר ועדה לכל חמישה חברי כנסת. בנוסף, הציע אלקין שלא לאפשר חיבור של סיעות קטנות, חיבור המכונה 'בלוק טכני', לצורך החלוקה המוצעת.

על פי ההצעה, שאושרה ברוב גדול בוועדה, הוועדות הזמניות ימנו 17 חברים. הייצוג יהיה כדלקמן: מסיעת הליכוד ביתנו, יכהנו 5 חברים. מסיעת יש עתיד, יכהנו 3 חברים. מסיעת העבודה, יכהנו 2 חברים. מסיעת הבית היהודי, יכהנו 2 חברים. מסיעת ש"ס, יכהנו 2 חברים. וחבר אחד לכל אחת מהסיעות יהדות התורה, התנועה ומרץ.

ח"כ מוחמד ברכה התריס כלפי אלקין: "אם סיעת רע"מ-תע"ל הייתה מקבלת 5 ח"כים, הרף לייצוג בוועדה, היה עולה ל-6 חכי"ם?" ח"כ אחמד טיבי הציע, כי לצורך החלוקה, יראו בסיעות קטנות, כסיעה מאוחדת. אלקין השיב, כי ח"כ לשעבר אופיר פינס, כיו"ר הוועדה המסדרת, התנגד לבקשת סיעות ישראל ביתנו והאיחוד הלאומי להתאחד, לצורך קבלת מושב בוועדות הזמניות. הצעותיהם של טיבי וברכה, נפלו בהצבעה ברוב קולות.

ח"כ אלקין אמר, כי הוא מבקש להימנע משינויים וזעזועים מיותרים. ולכן מוצע לבחור בח"כ משה גפני כיו"ר זמני של ועדת הכספים. ומכיוון שח"כ בר-און, שכיהן בכנסת הקודמת כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, לא נבחר לכנסת ה-19, הציע אלקין את ח"כ אביגדור ליברמן כיו"ר זמני לוועדת החוץ והביטחון.

ח"כ טיבי שאל: "איך זה שח"כ המואשם במרמה והפרת אמונים, שלא יכול לכהן כשר, יכהן בראשות ועדת חו"ב?"

אלקין השיב: "יש תקדים לכך במינוי ח"כ צחי הנגבי".

טיבי ענה בזעם: "צריך לקבוע בתקנון הכנסת, שרק ח"כ המואשם במרמה והפרת אמונים, יכול לכהן כיו"ר ועדת חו"ב".

יצוין, כי חוק הכנסת קובע, שהוועדות הזמניות, יפעלו עד להקמת ועדת כנסת קבועה. ועדת הכנסת הקבועה, שתיבחר על ידי הוועדה המסדרת בסמוך להקמת הממשלה, תבחר את הרכב 12 הוועדות הקבועות.

על פי ההרכבים החדשים יכהנו בוועדת החוץ והבטחון חברי הכנסת אריה דרעי וניסים זאב מש"ס, וח"כ אורי מקלב מיהדות התורה. מהליכוד ביתנו יכהנו, מלבד היו"ר ליברמן, גם הח"כים ראובן (רובי) ריבלין, צחי הנגבי, זאב אלקין ורוברט אילטוב, מיש עתיד יכהנו יעקב פרי, עפר שלח ומיקי לוי ומהבית היהודי נפתלי בנט וזבולון כלפה. ממפלגת התנועה יכהן ח"כ עמרם מצנע, וממרץ - יו"ר התנועה זהבה גלאון. מפלגת העבודה טרם העבירה את השמות.

בוועדת הכספים יכהנו חברי הכנסת חיים כץ, זאב אלקין, יריב לוין, פניה קירשנבאום ורוברט אילטוב מהליכוד-ביתנו, ח"כ מאיר כהן, יעל גרמן וקארין אלהרר מיש עתיד, מהבית היהודי ניסן סלומיאנסקי ואורי אריאל, מש"ס אמנון כהן ודוד אזולאי, מהתנועה עמיר פרץ וממרץ אילן גילאון. מפלגת העבודה טרם מסרה את השמות.
ועדת חוץ ובטחון ועדת הכספים גפני ליברמן ועדות זמניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד