ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרשת 'האם המבריחה' • רופאה קבעה: הילדה לא חולה

רופאה נשלחה למקום המסתור של משפחת לדרמן • בדקה את הילדה שלפי החשש חלתה בשפעת • תוצאות הבדיקה: אין חשש לחייה • קרוב משפחה: "הסבתא רדפה את בנה"

ילדות מכת השאלים. צילום: פלאש 90
ילדות מכת השאלים. צילום: פלאש 90



המרדף אחרי משפחת לדרמן, בפרשה המכונה 'האם המבריחה', הסתיים ולו חלקית. זאת לאחר שהיום (ג), נפגשה רופאה פרטית עם המשפחה ובדקה את הילדה.

משפחת לדרמן, המשתייכת ל'כת השאלים', שיכלה לפני כשבוע פעוט בן חודשיים וחצי לאחר שחלה בשפעת. כשהתבשרו הוריו על מותו, הם סירבו להגיע אל בית החולים מטעמים שונים, ורק בתיווך של עסקני 'העדה החרדית' נפגשו עם חוקר משטרה בדירה פרטית, שם חתמו על הטפסים - וגופת בנם שוחררה לקבורה.

כעבור 24 שעות הגיעו עדויות למחלקת הרווחה בירושלים מצד שכנים, לפיהן ילדה נוספת במשפחה, בת שנתיים וחצי, חולה בשפעת. במוצאי-שבת, קצת אחרי חצות, הגיעו עובדים סוציאליים מלווים בכוחות משטרה אל בית המשפחה ברחוב אדמון במאה שערים, אך שם גילו כי המשפחה נעלמה. בד"צ 'העדה' התכנס וקבע כי על ההורים לקחת הילדה לטיפול.

אלא שמאז ועד היום המשפחה בת 9 הנפשות מסתתרת, תוך שההורים סירבו להביא לטיפול את הילדה, אשר לפי החשש שהתעורר חלתה גם היא.

אמש חלה תפנית משמעותית, לאחר שהורי הילדה הסכימו כי תעבור בדיקה רפואית.

אחר הצהריים - כך נודע ל'בחדרי חרדים' - נשלח רופא למקום בו מסתתרת המשפחה, אך הוא נתקל בדחייה מצד האם - שדרשה כי רק רופאה תטפל בבתה - מטעמי צניעות. מאוחר יותר, בשעות הערב, הגיעה רופאה פרטית, כדי לבדוק את הילדה.

מכר של המשפחה סיפר: "חוות הדעת הרפואית והקצרה שכתבה הרופאה קבעה כי הבת אינה חולה וכי לא דובים ולא יער".

גורם המעורה בפרטי הפרשה סיפר, כי ביומיים הקרובים תישלח חוות הדעת לבד"ץ 'העדה החרדית' ולגורמים במשטרה, כדי שאלו יחליטו כי אין חשש לחיי הילדה או לחיי ילדים אחרים במשפחה, ובכך יוכלו בני המשפחה לחזור לשיגרת חייהם.

עדיין חוששים

עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי משפחת לדרמן מיהרה אתמול (ג) בצהריים לעזוב את ירושלים, מאחר וחששה שקרובי משפחה יפעילו לחצים להגביר את החיפושים אחר מקום המסתור.

אתמול תקפה הסבתא, חנה לדרמן, את דרך החיים של בנה - אבי המשפחה, שהצטרף ל'כת השאלים' - והתנהגותו בפרשה. היא העניקה ריאיון בלעדי בנושא, ל'בחדרי חרדים'.

עוד בנושא:
50810 • פרשת 'האם המבריחה' • הסבתא: "גורם לי סבל עצום"
'העדה' מזהירה את 'האם המבריחה': הילדה לרופא או שתשאי בתוצאות
פרשת האם המבריחה • רבני 'העדה': להוציא הילדה מהמשפחה ולמסור לטיפול
האם המבריחה • מאבק לחילוץ ילדה חולה שפעת מהוריה - חברי 'כת השאלים'
התינוק נפטר - ההורים סירבו להגיע לשחרר הגופה

קרוב משפחה הגיב לדברים ואמר: "הסבתא הפכה סכסוך משפחתי לעניין ציבורי במטרה להפעיל לחץ על בנה ובני משפחתו לחזור להיות עמה בקשר.

"הבכי שלה במהלך הלוויה בסוף השבוע האחרון הוא משחק מטופש", אמר. "היא ובעלה רודפים את בנם במשך שנים ובאו לזרות להם מלח על הפצעים".
האם המבריחה סבתא ירושלים ילד רופאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד