כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

האסיר X • פטפטן, הלום קרב וקשור לחיסול בדובאי

לפי עדויות שפורסמו בכלי תקשורת אוסטרליים, בן זיגייר שהתאבד בכלא, היה פטפטן, והלום מקרב בו השתתף בלבנון • יש הרומזים על קשר לחיסול מחמוד מבחוח בדובאי

בן זייגר במדי צה"ל
בן זייגר במדי צה"ל



פרשת האסיר X עלה לראש הכותרות באוסטרליה וכלי התקשורת המקומיים טוענים היום (ד), כי היה בעל אופי בעייתי.

אחד מחבריו מתנועת "השומר הצעיר" באוסטרליה, ששהה עמו בקיבוץ גזית בשנת 1994, סיפר לסוכנות הידיעות JTA כי "בן מעולם לא עשה עלי רושם של אדם יציב. לא יכולתי לתאר לעצמי שמישהו כזה יכול להתאים למוסד, כמו כן, בן דיבר יותר מדי". לפי עדויות חברים נוספים היה זיגייר "פטפטן".

בנוסף, טוענים בתקשורת המקומית כי בשנת 2009, כסטודנט לכלכלה באוניברסיטת מונש באוסטרליה, התיידד עם סטודנטים מאירן וסוריה.

עוד בנושא:
תעלומת האסיר X: טיבי חשף: אזרח אוסטרלי התאבד בכלא בזהות בדויה
תעלומת האסיר X: "איש מוסד נכלא בבידוד והתאבד" • צפו

לעומת זאת, חברי קיבוץ גזית בו שהה זיגייר, תיארו אדם חיובי. חבר אחר שעלה איתו מאוסטרליה סיפר לוואלה כי, "הוא היה בן אדם מקסים, כולם אהבו אותו, וזו טרגדיה גדולה מאוד. הוא היה אדם מאוד חברותי וחיובי עם הרבה שמחת חיים שאהב את החיים ואת הארץ".

עם זאת, חבר קיבוץ אחר אומר כי הייתה שמועה בקיבוץ שהוא היה הלום קרב. "אני לא יודע בוודאות, אבל זה מה שדובר בקיבוץ, שבשירותו הצבאי הוא היה בלבנון, ובאחת הפעילויות הם היו צריכים להיכנס לבית כדי ללכוד מחבל. לפי מה שמספרים, המחבל ככל הנראה הסתתר בין ילדים שחלקם נהרגו בחילופי האש, ומשם הוא חזר הלום קרב. אחרי זה הוא עזב את הקיבוץ ולא היה לנו שום קשר איתו".

כך גם סיפר ידיד לעבודה של זיגייר, עו"ד גם הוא כי האחרון סיפר לו על פציעה ואירוע טראמתי אותו עבר בקרב בלבנון.

מוקדם יותר גם אביו של זיגייר, אפריים (ג'פרי), התייחס לראשונה לפרשה ואמר כי, "הסיפור הזה פשוט עדיין כואב לנו מכדי לדבר כרגע.

"אנחנו מבינים את העניין שזה מעורר, אבל החלטנו לא לדבר עם אף אחד, לא כרגע, אני מצטער".

האב הינו אדם מוכר בקהילה היהודית באוסטרליה ומכהן בראש הוועדה נגד השמצה של ארגון "בני ברית".

השב"כ האוסטרלי חקר

לפי דיווחים נוספים, שירות הביון המקומי (ASIO) חקר כבר ב-2009 3 אזרחים אוסטרלים שעלו לישראל וחזרו לאוסטרליה כדי לשנות את שמם ולהוציא דרכונים חדשים. זאת כשנה לפני כליאתו של "האסיר X" בישראל.

עיתונים מקומיים נוספים מציינים כי, בפברואר 2010 התפוצצה פרשת מחמוד מבחוח, איש החמאס שחוסל לפי מקורות זרים, על ידי המוסד בדובאי.

האירוע נחשף ופורסמו שמות ופרטים של מעורבים במבצע. חלקם כך טענה משטרת דובאי, השתמשו בדרכונים אוסטרליים.

ממשלת אוסטרליה סילקה בעקבות המקרה דיפלומט ישראלי, שזוהה מאוחר יותר - על פי פרסומים זרים - כנציג המוסד במדינה, וזאת במחאה על השימוש לכאורה בדרכונים אוסטרליים במבצע.

לפי רמזים ממקורות אוסטרליים, יש קשר בין פרשת "האסיר X" לחיסול מבחוח. איך בדיוק? לא ברור. אך אין ספק שכאז כך גם עכשיו, נגרם נזק כבד למוסד מחשיפת הפרשה.

נועד להתאבדות

חגי עמיר, אחיו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, אשר היה כלוא במשך 10 שנים בבידוד בתא שבו התאבד בן זיגייר, טוען כי מדובר בתא שנבנה לשבור את רוחו של האסיר ולהביא אותו להתאבדות.

וכך הוא כותב בדף הפייסבוק שלו: "התא בו הוחזק אחי בכלא באר שבע ואחר כך בכלא איילון לא נועד כלל לשמור על בטחונו או להגן על אחרים מפניו כפי שטענו בשב"כ ובפרקליטות, אלא נועד בראש ובראשונה לשבור אותו נפשית ולדחוף אותו להתאבד כפי שהצליחו עם אותו אסיר".

"למרות זאת", הוא מוסיף, "הניסיון לשבור את רוחו של אחי נכשל כי הקדוש ברוך הוא איתו.

"רק מעט חומר למחשבה, הוא מוסיף, "מפרשת האסיר שהתאבד אפשר ללמוד על שיתוף הפעולה המוחלט בין התקשורת הממסדית הארץ למערכת הביטחון שיש לא רק בתחום זה".
בן זיגייר אסיר X אוסטרלי מוסד כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד