י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שבת גיבוש למתנדבי 'איחוד הצלה - בני ברק'

למעלה ממאה מתנדבי 'איחוד הצלה-בני ברק' ומשפחותיהם, יחד עם הנהלת הארגון הארצי, אישי ציבור ואנשי תקשורת, השתתפו בשבת גיבוש והתאחדות שנתית ב'כינר גליל' • צפו

שבת גיבוש למתנדבי 'איחוד הצלה - בני ברק'

כמיטב המסורת גם השנה התקבצו למעלה ממאה מתנדבי 'איחוד הצלה - בני ברק' ומשפחותיהם, יחד עם הנהלת הארגון הארצי, רבנים, אישי ציבור ואנשי תקשורת, בסוף השבוע האחרון פרשת משפטים - שקלים בכפר הנופש 'כינר גליל' השוכן למרגלות הכנרת - לשבת גיבוש והתאחדות שנתית, כדי לפוש מעט מעבודת הקודש אותה הם מבצעים במהלך כל השנה ולצבור כוחות מחודשים להמשך הדרך.

על הפקת השבת עמלו צוות מתנדבי הסניף, בראשותם של ראש סניף בני ברק באיחוד הצלה אפי פלדמן והמתנדב יוני מרטין, במשך מספר חודשים. את פירות העמל ראו וחשו המתנדבים כבר מרגע צאתם לדרך, החל ממערך ההסעות למקום, קבלת הפנים המאירה בדלפק המיוחד שהוקם בכניסה למלון, החדרים הערוכים להפליא בכל טוב, המתנות הייחודיות והחשיבה על הכל- מהמתנדב עצמו ועד לאחרון ילדיו.

לקראת השבת הופק זו השנה השלישית מגזין צבעוני יוקרתי - 'האיחוד', בן 72 עמודים, אשר מקיף מספר רחב של נושאים ובו חמישה מדורים בנושא הצלה, רפואה, הלכה, ועוד. במגזין הובאו נושאים מרתקים השייכים הלכה למעשה למתנדבים ביום יום, בכתיבת המגזין השתתפו רבנים, פרופסורים ואישי ציבור.

עם כניסת השבת, מיד לאחר תפילת המנחה, פתח הרב מרדכי ברזילי ממייסדי 'הצלה' בישראל בדברי פתיחה והודה לה' על אשר אחרי עשרות שנים מפתיחת ארגון ההצלה המקומי הראשון - זוכה הוא לראות את הגשמת החזון כאשר כלל הארגונים חברו יחדיו לארגון ארצי גדול וחזק, אשר מנהל ביד רמה ומספק למתנדביו את כל צרכיהם להצלת חיים, ומשקיע רבות ברווחת המתנדב ובני משפחתו.

במהלך סעודת ליל שבת הביא את דבר המתנדבים בסניף, הרב נפתלי הלפרין - רכז ההלכה הארצי בארגון, אשר בעצמו מתנדב פעיל בסניף בני ברק, כשהוא מביע את העידוד והכוחות ששואפים המתנדבים משבת עילאית זו. לאחריו נשאו דברים סמנכ"ל הארגון אלי פולק - שמלווה את התפתחות הסניף מאז הקמתו, ושרגא הופמן - מנהל אגף המתנדבים שעוזר רבות לסניף.

לאחר סעודת השבת פנו כלל המשתתפים ל"עונג שבת" בשירה וזמרה, בהנחייתו של אורח הכבוד ח"כ משה גפני - שפתח את דבריו בדברי תורה מפרשת השבוע ובמשך זמן ממושך ריתק את הקהל באקטואליה ובנושאים העומדים על הפרק. בסיום דבריו הבטיח לעמוד לימין הארגון והסניף ככל שידרש.

בסעודת רעוא דרעוין, נשא דברים הרה"ג רבי אברהם ישעיהו קרליץ, מזכיר ועדת הרבנים של איחוד הצלה, שהודה למתנדבים על פועלם והיענותם לכל קריאה וקריאה, לכל אירוע ואירוע, קטן כגדול, גם בשעות לא סימפטיות, בעבודת הקודש שלהם, וקרא למתנדבים להתחזק בעבודת הקודש ולא להיתפס לשאננות, המערכת מצפה מאיתנו הרבה, ועלינו להוכיח להם שאנו מסוגלים לכך.

לאחריו נשא דברים יו"ר הארגון זאב קשש, שהודה למתנדבים ולנשותיהם על ההקרבה הרבה והמסירות המיוחדת שלהם לנושא. "היום כבר אפשר להגיד בגאווה עצומה שסניף בני ברק, למרות כל הקשיים שעמדו בדרכו הוא אחד הסניפים החשובים בארץ והוכיח לא פעם שכל מטרתו היא לסייע לתושבי העיר בני ברק במגוון תחומים, הגיבוש המיוחד של המתנדבים הוא סמל ודוגמה לכולנו, בימים האחרונים זכינו לקדש שם שמים והגענו להסדר בבני ברק ואנו נעשה ככל שביכלתינו להמשיך את האחווה והרעות עם כלל הארגונים".

לקראת נעילת השבת נטל את רשות הדיבור ראש הסניף אפי פלדמן: "כל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל. הצלחתו של סניף בני ברק ושל הארגון בכלל הינה בזכות שהוא מנוהל ע"י רבני הארגון, הם המתווים את הדרך ועל פיהם יישק כל דבר! זכינו שמורינו הרה"ג רבי יהודה סילמן ומורינו הרה"ג רבי שריאל רוזנברג מנווטים את דרכי פעילותינו וכל הנעשה בסניף הוא תחת הדרכתם.

"קשיים רבים הועמדו בפנינו ובזכות הציות המוחלט לרבנים זכינו ואנו רואים את פירות ההשקעה, כל מי שנוטל חלק בפעילותינו החשובה זוכה לסיעתא דשמיא מיוחדת, ישנם בסניף מתנדבים רבים שהיו זקוקים לישועה ובעקבות ההתנדבות זכו לסיוע משמים וראו הצלחה".

הוא בישר למתנדבים כי מפיק השבת אשר השקיע רבות למען הצלחתה המתנדב המסור יוני מרטין מונה כעוזרו הפרלמנטרי של ח"כ יעקב אשר ואיחל לו הצלחה. בדבריו קרא לכלל המתנדבים להתחזק ביתר שאת לטובת הקריאות בשעות הפחות נוחות ולסייע בתורנויות השבת והלילה. בסיום דבריו הודה לכל אלו שבאו והשתתפו בשבת גיבוש המיוחדת הזאת, לאורחי הכבוד הרב גפני והרב קרליץ, להנהלת הארגון הארצי ולאנשי התקשורת.

את השבת נעל מפיק השבת יוני מרטין, אשר הודה להנהלה ולכל המסייעים להפקת השבת, בינהם החברות המובילות במשק, ומספר נדיבים שנטלו את חסותם על מימון השבת. הוא הזמין את הנהלת הארגון להעניק תעודות הוקרה למתנדבים המצטיינים של השנה האחרונה.

























































איחוד הצלה כינר גליל שבת התאחדות גיבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד