כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הסיבות להשמת נשים חרדיות לעבודות בהייטק

מה הן הסיבות לפופולאריות הגוברת והולכת של מקצועות ההיי-טק השונים בקרב הנשים החרדיות? • על הקשר עם העובדים האחרים, עבודה מהבית, הכשרה מהירה ועוד

הסיבות להשמת נשים חרדיות לעבודות בהייטק
נשים חרדיות בעבודה צילום: פלאש 90

מעסיקים רבים במגזר הפרטי החילוני נרתעו בעבר מהעסקת נשים חרדיות בארגונם. הסיבה העיקרית לכך הייתה מגוון חוקי הלכה כמו המתייחסים להתנהלות האישה עם גברים, החשיבות העליונה של מילוי תפקיד האישה בבית ובראשה גידול הילדים והדאגה להם, נוסף על כך ישנם סטיגמות רבות על העולם החרדי אשר גרמו למנהלים בשוק לחשוש מהעסקת הנשים.

תפקידים של מכירות, אדמיניסטרציה ושירות לקוחות בעולם החילוני היוו לעיתים בעיה לנשים חרדיות עקב הסטנדרטים לאינטראקציה עם גברים בעולם החילוני הכוללת לחיצות יד לדוגמא, שעות עבודה רבות מחוץ לבית ולעיתים ימי עבודה הכוללים ערבי חג ושישי אשר מפריעים לנשים בדאגה לתפקוד תקין של הבית וההכנות הרבות בימים אלו.

בשנים האחרונות אנו עדים להיווכח בהשמות רבות של נשים חרדיות בעולם הייטק. מספר משרות בהייטק המוצעות למחפשי עבודה בעלי הכשרה מקצועית מתאימה גדל מידי שנה, ותחום זה מציע מגוון סוגי עבודה אשר יכולים להתאים לאישה החרדית ולהשתלב מצוין עם אורח חייה.

ישנם מספר סיבות להתאמה של תפקידים בעולם זה לנשים:

1. עבודות אלו כוללות בדרך כלל עבודה מול מחשב ופחות אינטראקציה מול קהל גברי, כך שאם הנשים חוששות ממילוי תפקידם כראוי עקב הגבלות ההלכה או לחלופין מנהלי החברות חוששים מהעסקת נשים שצריכות לנהל מו"מ או התקשרות מול גברים אשר עלולים לחוש לא בנוח, יוכלו להסיר, כל אחד מהצדדים, את חששם בנושא כיוון שמרבית העבודה מתרכזת בעבודה יחידנית מול מחשב.

2. ישנם לימודי מחשבים ואינטרנט הנותנים הכשרה מקצועית תוך מספר חודשים ופותחים דלת לעבודה בעולם בו הדרישה לעובדים קיימת תמיד. נשים אשר אינן בעלי תואר אקדמי, מחפשות את דרכם בשוק העבודה ללא הכשרה מקצועית ונתקלות בקשיים רבים במציאת עבודה. האפשרות ללמוד קורסים שאינם ארוכים (ורובם אף נותנים אופציה ללימודי ערב או לימי לימוד מרוכזים) יכולה להוות עבור קרש קפיצה גדול בהשתלבות בעולם המחשבים וההייטק.

3. חברות רבות נותנות אופציה במגוון תפקידים לעבודה מהבית. כיוון שרוב העבודה היא דרך המחשב, החברות דואגות לתת גישה ל"שולחן עבודה מרוחק" ובכך ניתנת האפשרות לאישה החרדית לעבוד מהבית.

4. חברות השמה החלו להבין את הפוטנציאל הגדול שיש בהעסקת נשים חרדיות בתחום זה ובעקבות כך החלו לפתוח מחלקות המתמחות בעיקר באוכלוסייה זו.

חברות ההשמה מאתרות את בעלות ההכשרה במחשבים והייטק מהמגזר המחפשות משרות בתחום הייטק ובמקביל דואגות לפנות למעסיקים במגוון חברות בשוק ולהציע להם את האפשרות של העסקת עובדת חרדית.

העובדה שהשמת עובדות מהמגזר הדתי חרדי רק הולכת וגדלה, מעידה על כך שיש הצלחה בהשתלבות הנשים בעולם ההייטק. מחד,הנשים מוצאות קריירה שבה יכולות לשלב בה את אורח חייהם ומאידך המעסיקים נוכחים לדעת כי הדעות הקדומות הרווחות על נשים מסוג זה אינם תואמות את היכולות שלהם, ההשקעה והרצון להצליח ולהוכיח עצמן במקום העבודה.

אישה יקרה, אם את עומדת בדיוק בצומת הדרכים אשר בה את צריכה לקחת החלטה על תחום עבודתך, קחי את עולם ההייטק בחשבון. כפי שציינו תחום זה מציע קשת של אפשרויות לסוגי עבודה באופנים שונים כמו: פרילנסרים, משרה חלקית, עבודה מהבית, שעות עבודה גמישות ועוד. אולי התחום יחד עם שילוב המשרה הנכון יתאים לך.
נשים חרדיות הייטק שוק תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד