כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עכשיו גם אוסטרליה מודה: ידענו על מעצר זיגייר עוד לפני מותו

תעלומת האסיר X • שר החוץ האוסטרלי בוב קאר מודה: "זמן מה לאחר מעצרו של בן זייגיר כבר נודע לנו על כך דרך סוכנויות הביון האוסטרליות" • "ביקשנו ערבויות מישראל שהוא נמצא בתנאי מעצר הולמים" • עו"ד שפגש את האסיר יום לפני התאבדותו: "לא היו סימנים לכך שמצבו הנפשי קשה"

צילומסך ABC
צילומסך ABC



פרשיית האסיר X מטלטלת את אוסטרליה: שר החוץ האוסטרלי בוב קאר הופיע היום (ה') בפני ועדת הסנאט והודה כי מדינתו עודכנה מייידית, באמצעות סוכנויות המודיעין האוסטרליות על מעצרו של בן זיגייר.

קאר סיפר כי אוסטרליה ביקשה ערבויות מישראל על כך שזיגייר נכלא בתנאי מעצר הולמים, זוכה לייצוג משפטי וכי משפחתו עודכנה לגבי המעצר.

"הממשלה בישראל אמרה כי הוא זוכה לכל התנאים המגיעים לו על פי חוק, והסתמכנו על ההבטחות הללו, כך גם באף שלב לא קיבלו הרשויות באוסטרליה הודעה על כך שזיגייר או משפחתו מבקשות מהמדינה לסייע בייעוץ משפטי", אמר.

למעשה בתחקיר עצמו שפרסמה רשת abc האוסטרלית הכחיש קאר כי ידע על מעצרו של זיגייר. בקיעים בגרסתו החלו כאשר דוברו אמר שדבר המעצר כן היה ידוע לשלטונות באוסטרליה.

עם זאת מנכ"ל משרד החוץ והמסחר האוסטרלי פיטר וארג'ס כתב דו"ח שנועד לבדוק את ההתנהלות האוסטרלית בפרשה ומי ידע על השתלשלות האירועים.

הדו"ח מאשר כי סוכנויות הביון האוסטרליות יידעו את משרד החוץ על עצם הימצאו של זיגייר בבית סוהר ישראלי בגין עבירות של פגיעה בביטחון המדינה.

עם זאת ייתכן והמידע לא הגיע לשר החוץ באותה תקופה, סטיבן סמית.

ישראל עצמה לא עדכנה את האוסטרלים. רק ב-16 בדצמבר 2010, יום לאחר התאבדותו של זיגייר, עודכנה השגרירות האוסטרלית בתל אביב בנושא.

פרשת האסיר X:
ה'גרדיאן' הבריטי חושף: זיגייר עבד בשביל חברת קש של המוסד באירופה
50887 • בן זיגר ב-2010: "לא מעורב בשום ריגול, זה מגוחך" • צפו
תעלומת האסיר X: "איש מוסד נכלא בבידוד והתאבד" • צפו
תעלומת האסיר X: טיבי חשף: אזרח אוסטרלי התאבד בכלא בזהות בדויה

לא הראה סימני מצוקה

עו"ד אביגדור פלדמן ספר אמש ל'וואלה', כי פגש את "האסיר X" לבקשת אשתו, כדי שיחווה דעתו אם להגיע להסדר טיעון, אף שאלון כפר באישומים נגדו.

פלדדמן אמר כי לא ניכר כלל שמצבו הנפשי היה קשה.

עו"ד אביגדור פלדמן התבקש להגיע לתאו של בן זייגיר יום או יומיים לפני התאבדותו, זאת בנוסף לשלושת עורכי הדין שייצגו אותו בכל ההליכים שנוהלו בעניינו.

פלדמן עשה זאת לבקשת אשתו של זייגיר.

"שוחחתי עמו בתאו בין שעה לשעתיים", אמר, "התרשמתי מאישיותו של בן שהתברר כבחור טוב ונחמד".

עוה"ד ציין כי לא הבחין בסימנים של חרדה או דיכאון, שיכולים היו להעיד כי מצבו הנפשי קשה.
אוסטרליה בן זייגיר כלא התאבדות מוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד